T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ STRATEJİ BELGESİ (2021-2030)
VE
KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ EYLEM PLANI (2021-2023)
KONULU VE 2021/2 SAYILI
CUMHURBAŞKANLIĞI GENELGESİNİN
UYGULANMASINA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Usul ve Esasların amacı; karayolu trafik güvenliğine yönelik tüm çalışmaların bir bütünlük içerisinde İçişleri Bakanlığı’nın koordinasyonunda gerçekleştirilebilmesini teminen, 03.02.2021 tarih ve 31384 sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi (2021-2030) ve Karayolu Trafik Güvenliği Eylem Planı (2021-2023)” konulu, 2021/2 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesi ile oluşturulan kurumsal yapıların çalışma usul ve esaslarını, toplantılara ilişkin hususları, sekretarya görevi ile Genelge kapsamında verilen diğer görevleri düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Usul ve Esaslar; 2021/2 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesi ile oluşturulan kurumsal yapıların çalışma usul ve esaslarını, toplantılara ilişkin hususları, sekretarya görevi ile Genelge kapsamında verilen diğer görevleri ve bu görevlerin yerine getirilmesinden “sorumlu kuruluş” ve “işbirliği yapılacak kuruluş” olarak sorumlu olan trafik güvenliği paydaşlarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Usul ve Esaslar, 03.02.2021 tarih ve 31384 sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 2021/2 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesine istinaden hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Usul ve Esaslarda geçen;
ç) Dönemsel Başkan: İzleme ve Yürütme Kurulu Dönemsel Başkanı görevini yürüten ilgili Bakan Yardımcısını,
d) Eşgüdüm Kurulu: Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi Eşgüdüm Kurulu’nu,
e) Eylem Planı: 2021-2023 Karayolu Trafik Güvenliği Eylem planı ile süreç içerisinde hazırlanacak olan 2024-2027 ve 2028-2030 Karayolu Trafik Güvenliği Eylem Planlarını,
f) Genelge: 2021/2 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesini,
g) İhtisas Grubu: Karayolu Trafik Güvenliği İhtisas Gruplarından her birini,
h) İhtisas Grubu Sorumlusu: Trafik güvenliği uzmanlık alanlarında oluşturulan İhtisas Gruplarından her birinin sorumlusu olan paydaş kurumu ve bu görevi yerine getiren personeli,
ı) Sekretarya: Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Başkanlığı’nı, Genelge ile verilen sekretarya hizmetlerini yürütmek üzere Trafik Başkanlığınca görevlendirilen birimi ve görevli personeli,
i) Strateji Belgesi: 2021-2030 Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi
j) Üye: Eşgüdüm Kurulu’na, İzleme ve Yürütme Kurulu’na ve İhtisas Gruplarına paydaş kuruluşlardan katılım sağlayan temsilcileri,
k) Yürütme ve İzleme Kurulu: Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi İzleme ve Yürütme Kurulu’nu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kurulların, İhtisas Gruplarının ve Sekretaryanın Çalışma Usul ve Esasları ile Toplantıların İcrası
Kurumsal Yapılar
MADDE 5- (1) 2021/2 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesi ile oluşturulan Eşgüdüm Kurulu, İzleme ve Yürütme Kurulu ile İhtisas Gruplarının Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi (2021-2030) ve Karayolu Trafik Güvenliği Eylem Planlarında verilen görevlerin aksamadan yürütülebilmesi için tam bir eşgüdüm içinde çalışmaları esas olup, Eşgüdüm Kurulu ile diğer kurumsal yapılar arasındaki ilişki Ek-1 Sayılı Kurumsal Yapılar Şemasında gösterilmiştir.
(2) 13/10/1983 tarih ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun “Görevli kurullar ve kuruluşlar” başlıklı 4. maddesinin;
“Bu Kanunla ve trafik hizmetleri konusunda diğer kanunlarla verilen görevler;
a) İçişleri Bakanlığınca,
b) Bu Kanunla yetkili kılınan diğer bakanlık, kuruluş ve belediyelerce, İçişleri Bakanlığı ile işbirliği içinde yürütülür.”
hükmü gereğince, karayolu trafik güvenliğine yönelik tüm çalışmaların bir bütünlük içerisinde yürütülmesi amacıyla İçişleri Bakanlığının öncülüğünde karayolu trafik güvenliği konusunda kurumlar arası işbirliği ve koordinasyon en üst seviyede sağlanacaktır.
(3) Strateji Belgesi ve Eylem Planları ile belirlenen amaç ve hedeflere ulaşılabilmesi amacıyla planlanan faaliyetlerin etkin, sürekli ve yoğun çalışmalarla öngörülen zamanda tamamlanabilmesine yönelik olarak tüm paydaş kurumların gerekli tedbirleri almaları, faaliyet planlarını her alanda ve Güvenli Sistem Yaklaşımı bilinciyle yapmaları son derece önemli olup, yapılan çalışmaların her aşamasının takibi “Kurullar ve İhtisas Grupları” vasıtasıyla yerine getirilecektir.
(4) Çok paydaşlı bir yapı gösteren trafik güvenliği alanında tam bir işbirliği ve koordinasyonun sağlanabilmesi amacıyla faaliyetlerin takibi açısından; yapılan çalışmalar İhtisas Grupları sekretaryası tarafından İzleme ve Yürütme Kurulu sekretaryasına, İzleme ve Yürütme Kurulu sekretaryası tarafından da Eşgüdüm Kurulu sekretaryasına periyodik olarak raporlanacak ve Eşgüdüm Kurulu gündemi, Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi İzleme ve Yürütme Kurulundan gelen raporlar doğrultusunda belirlenecektir.
Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi Eşgüdüm Kurulu
MADDE 6- (1) Eşgüdüm Kurulu; İçişleri Bakanının veya gerektiğinde ilgili Bakan Yardımcısının başkanlığında, Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı ile İletişim Başkanlığının uygun görülen üst düzey birer temsilcisi, Adalet, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler, Çevre ve Şehircilik, Gençlik ve Spor, Hazine ve Maliye, İçişleri, Kültür ve Turizm, Milli Eğitim, Milli Savunma, Sağlık, Sanayi ve Teknoloji, Tarım ve Orman, Ticaret, Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcıları ile Emniyet Genel Müdürü, Jandarma Genel Komutanı, Karayolları Genel Müdürü, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Sanayi Genel Müdürü, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Yerel Yönetimler Genel Müdürü, Sağlık Bakanlığı Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürü, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürü, İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürünün katılımıyla oluşur.
(2) Eşgüdüm Kurulu, Strateji Belgesi ve eylem planları kapsamındaki görevlerin aksamadan yürütülebilmesi için;
a) Karayolu trafik güvenliğinin tesisine yönelik çalışmaların yönlendirilmesi,
b) İdari ve yasal düzenlemelere ilişkin çalışmaların koordine edilmesi, önerilerde bulunulması,
c) Kaydedilen gelişmeler hakkında kamuoyunun aydınlatılmasının sağlanması,
ç) Strateji belgesi ve eylem planları ile ilgili hedef planlı çalışmaların takip edilmesi,
d) Eylem planlarının yürütülmesine ilişkin sorumluluğu bulunan ve işbirliği gerektiren kurum ve kuruluşlar arasında gerekli koordinasyonun sağlanması,
görevlerini yerine getirir.
(3) Eşgüdüm Kurulu;
a) Başkanın çağrısı üzerine, Kurul üyesi Bakanlık, Başkanlık ve Kuruluşların Genelgede belirtilen yetkililerinin katılımlarıyla,
c) Başkanın uygun gördüğü zamanlarda, Eşgüdüm Kurulunun faaliyet göstermesi için tahsis edilen merkezde veya Başkanın uygun göreceği yerde yılda en az 1 defa,
toplanır.
(4) Eşgüdüm Kurulu’nun sekretarya görevi Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Başkanlığı tarafından yürütülür.
(5) Eşgüdüm Kurulunda kararlar oy çokluğu ile alınır.
Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi İzleme ve Yürütme Kurulu
MADDE 7- (1) İzleme ve Yürütme Kurulu; Ek-2 Sayılı Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi İzleme ve Yürütme Kurulu Dönemsel Başkanlığı Listesinde belirtildiği şekilde, ilgili bakanlığın Bakan Yardımcısının dönemsel başkanlığında, Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı ile İletişim Başkanlığı, Adalet, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler, Çevre ve Şehircilik, Gençlik ve Spor, Hazine ve Maliye, İçişleri, Kültür ve Turizm, Milli Eğitim, Milli Savunma, Sağlık, Sanayi ve Teknoloji, Tarım ve Orman, Ticaret, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlıkları ile Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü, Sanayi Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü ve İller İdaresi Genel Müdürlüğünden en az şube müdürü seviyesinde temsilcilerin katılımıyla oluşturulur.
(2) İzleme ve Yürütme Kurulu, Strateji Belgesi ve eylem planları kapsamındaki görevlerin aksamadan yürütülebilmesi için;
a) Strateji Belgesi ve eylem planlarında belirtilen stratejik amaç, hedef ve performans göstergelerinin ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından yerine getirilmesinin sağlanması,
b) Faaliyet ve çalışmaların sağlıklı olarak yakından takip edilebilmesi,
c) Gerekli durumlarda ivedi olarak uygulamaya dönük kararların alınabilmesi,
görevlerini yerine getirir.
(3) İzleme ve Yürütme Kurulu;
a) Dönemsel Başkanlık görevini yürüten ilgili Bakan Yardımcısının başkanlığında,
b) Başkanın çağrısı üzerine, Kurul üyesi Bakanlık, Başkanlık ve Kuruluşlardan usulüne göre görevlendirilen en az şube müdürü seviyesinde temsilcilerin, yokluklarında ise yerlerine resmi olarak görevlendirilen vekillerinin katılımlarıyla,
c) Kurullar arasındaki izleme ve raporlama silsilesine ve Eşgüdüm Kurulu’nun yıllık toplantı takvimine uygun olarak, Başkanın uygun gördüğü zamanlarda, İzleme ve Yürütme Kurulunun faaliyet göstermesi için tahsis edilen merkezde veya Başkanın uygun göreceği yerde yılda en az 2 defa,
toplanır.
(4) İzleme ve Yürütme Kurulu’nun sekretarya görevi Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Başkanlığı tarafından yürütülür.
(5) İzleme ve Yürütme Kurulu’nda paydaş kuruluşlar tarafından şube müdürü ve üstü personelin görevlendirilmesinde;
a) Paydaş kuruluşun görev alanındaki mevzuat, uygulamalar ve yürütülen faaliyetler ile yenilikler konusunda yeterli donanıma, bilgi birikimine ve tecrübeye sahip olmasına,
b) Çok paydaşlı çalışma kültürüne sahip olmasına,
c) Kurumsal temsil kabiliyetinin yüksek olmasına,
ç) Trafik güvenliği konusunda araştırma gerektiren durumlar için yeterli akademik düzeye ve yabancı dil bilgisine sahip olanlardan tercih edilmesine,
paydaş kuruluşun imkanları ölçüsünde dikkat edilir.
(f) İzleme ve Yürütme Kurulu gündeminin gerektirmesi halinde, aynı paydaş kuruluştan gündem maddesinin gerektirdiği detay bilgileri sunabilecek ilave personel görevlendirmesi yapılır. Bu şekilde katılan personelin alınan kararlarda oy hakkı bulunmaz.
(6) İzleme ve Yürütme Kurulunda kararlar oy çokluğu ile alınır.
Karayolu Trafik Güvenliği İhtisas Grupları
MADDE 8- (1) Strateji Belgesi ve Eylem Planlarında yer alan görevlerin yürütülmesini izlemek, koordinasyon ve işbirliğini sağlamak amacıyla, Strateji Belgesi’nin “Trafik Güvenliğinin Sağlanması Amacıyla Alınacak Tedbirler ve Yapılacak Çalışmalar” başlıklı 7. Bölümündeki gruplamaya uygun olarak Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi İzleme ve Yürütme Kuruluna bağlı olarak;
oluşturulmuştur.
(2) Karayolu Trafik Güvenliği İhtisas Grupları, Kurullarda temsilcisi bulunan paydaş kuruluşlarla sınırlı olmayıp, 2021-2030 Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi ve Eylem Planlarında görev verilen tüm paydaş kurumlardan yeteri kadar uzman seviyesindeki personelin iştiraki ile kurulur.
(3) Stratejik Amaçlar, Hedefler ve Performans Göstergeleri çerçevesinde ihtisas gruplarında hangi paydaş kurumların görev alacağına, Sekretaryanın teklifi üzerine Dönemsel Başkan tarafından karar verilir.
(4) İhtisas Gruplarında paydaş kuruluşlar tarafından uzman seviyede personelin görevlendirilmesinde, personelin şube müdürü ve üstü seviyede olması şartı hariç, İzleme ve Yürütme Kurulu’nda yapılacak görevlendirmede aranan şartlar aranır.
(5) Uzman personel, görevlendirildiği İhtisas Grubunda;
a) Mensubu olduğu paydaş kuruluşun “sorumlu kuruluş” veya “işbirliği yapılacak kuruluş” olarak görevinin bulunduğu stratejik amaç, hedef ve performans göstergelerine ilişkin görev, iş ve işlemlerin takibinin yapılması,
b) Kuruluş içi gerekli yazışma ve raporlamalarının yapılması ile bunların takibi,
c) Mensubu olduğu paydaş kuruluş ile Trafik Güvenliği İhtisas Grubu arasında bilgi alışverişindeki koordinasyonu sağlamakla,
görevlidir.
(6) İhtisas Grup Sorumluluğu görevi; Ek-3 sayılı listede belirtilen şekilde ilgili paydaş kuruluşun temsilcisi tarafından yerine getirilecektir.
(7) Eşgüdüm Kurulu ile İzleme ve Yürütme Kurulu’nun çalışma takvimi çerçevesinde;
a) İhtisas Gruplarında görevlendirilen personele ilişkin her türlü yazışmaların yapılması,
b) Personelin çalışma usul ve esaslarına ilişkin düzenlemelerin yapılması,
c) İhtisas grupları tarafından iki haftayı geçmeyecek fasılalarla yapılacak toplantılar ve bu toplantıların öncesindeki hazırlık çalışmaları,
görevleri ile uygulamada ortaya çıkacak diğer hususlar Sekretarya tarafından hazırlanarak İzleme ve Yürütme Kurulu tarafından karara bağlanır.
(8) İhtisas Gruplarındaki görevlerin kesintisiz olarak yürütülebilmesi ve görevlerde kopukluklar yaşanmaması amacıyla yıllık olarak paydaş kuruluşlar tarafından yeterli sayıda asil ve yedek uzman personel İhtisas Gruplarında görevlendirilir.
(9) Mücbir sebep nedeniyle çalışmalara katılamayan personel yerine paydaş kuruluştan aynı niteliklerde personel görevlendirmesi yapılarak, görevin kesintisiz yerine getirilmesi sağlanır.
(10) İhtisas Grubundaki çalışmanın niteliğinin gerektirmesi halinde, aynı paydaş kuruluştan çalışmanın gerektirdiği detay bilgilere haiz ilave personel görevlendirmesi yapılır.
(11) İhtisas Grubunda kararlar oy çokluğu ile alınır ve toplantı dolayısıyla ihtisas grubu üyelerine herhangi bir ödeme yapılmaz.
(12) Her bir Grubun sekretarya görevi ve toplantıların düzenlenmesi dâhil tüm idari konular Grup Sorumlusunun görevli olduğu kurum tarafından yürütülecek ve Sekretarya tarafından da gerekli destek verilecektir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Diğer Strateji Belgeleri İle Eşgüdüm, İzleme ve Değerlendirme, Görünürlük
Diğer Strateji Belgeleri İle Eşgüdüm
MADDE 9- (1) Tüm paydaşlar tarafından; 2021-2030 Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi ve buna bağlı eylem planlarının üst politika belgesi olduğu hususu göz önünde bulundurulacak, söz konusu belgelerdeki stratejik amaç, hedef ve performans göstergelerinin hayata geçirilebilmesi amacıyla, kurumsal bazda hazırlanacak tüm strateji belgeleri, eylem planları ve faaliyet raporlarında bütçeleme başta olmak üzere belirtilen amaç, hedef ve performans göstergelerinin uygulamaya konulabilmesi amacıyla gerekli çalışmalar yapılacaktır.
(2) Ayrıca, trafik güvenliğini ilgilendiren tüm faaliyet ve çalışmalarda; 2021-2030 Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi ile ortaya konulan prensip, usul ve esaslara uyulacak ve atılacak adımların eşgüdümü amacıyla gerekli tüm hususlar Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi Eşgüdüm Kurulu bilgisine sunulduktan sonra alınacak karara istinaden gerekli çalışmalar yapılacaktır.
İzleme ve Değerlendirme
MADDE 10- (1) Karayolu Trafik Güvenliği İhtisas Grupları, Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi İzleme ve Yürütme Kuruluna karşı, Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi İzleme ve Yürütme Kurulu ise Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi Eşgüdüm Kuruluna karşı sorumludur.
(2) 2021-2030 Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi ve bağlı eylem planları kapsamında kurum ve kuruluşlar tarafından yerine getirilen görevlerin ölçülebilmesi amacıyla;
a) 2021-2023 Eylem Planı ekinde bulunan “2021-2023 Karayolu Trafik Güvenliği Eylem Planında Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Paydaş Kuruluşlar Performans Göstergeleri Tablosu”nda belirtilen Sorumlu Kuruluş ve İşbirliği Yapılacak Kuruluş listelerinin esas alınması (takip eden eylem planlarında da aynı usulün takip edilmesi),
b) Belirtilen tablodaki performans göstergeleriyle ilgili olarak; görev değişikliği, performans göstergesine ihtiyaç kalmaması nedeniyle, revizesi ve iptali gibi Sorumlu/İşbirliği Yapılacak Kuruluşlardan gelecek taleplerin İzleme ve Yürütme Kurulu’nun tespitiyle Eşgüdüm Kurulu tarafından karara bağlanması,
c) İhtisas Grup Sorumluları tarafından Eylem Planında gösterilen her bir Performans Göstergesi ile ilgili yapılan çalışmanın “Sorumlu Kuruluş” ve “İşbirliği Yapılacak Kuruluş” tarafından ne kadar yerine getirildiği ile ilgili değerlendirme yapılması,
ç) Değerlendirmede “Sorumlu Kuruluş” olarak belirtilen kurum(ların) payının asli ve tali sorumluluk % oranı olarak dağıtılması,
d) Değerlendirmede “İşbirliği Yapılacak Kuruluş” olarak belirtilen kurum(ların) payının asli ve tali sorumluluk % oranı olarak dağıtılması,
e) Planlama yılına ilişkin ulaşılan değerin değerlendirmesinin % oranı üzerinden yapılması
f) Performans Göstergelerinin değerlendirmesinde Ek-4 Sayılı Tabloda belirtilen örnek tablonun kıyas yoluyla kullanılması,
usulü takip edilecektir.
3) 2021-2030 Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi’nde belirlenen nihai hedeflerin ve Strateji Belgesi kapsamında hayata geçirilen faaliyetlerin izlenmesi için kullanılacağı belirtilen 3 tür gösterge olan; sonuç göstergeleri, çıktı göstergeleri ve sistem girdileri alanlarında Eşgüdüm Kurulu tarafından gerekli değerlendirmeler yapılacaktır.
4) İzleme ve Yürütme Kurulu tarafından üçer aylık değerlendirmelere ilişkin hazırlanan raporların, yılda iki defa toplanan Eşgüdüm Kurulu tarafından görüşülerek, iyileşmeler ve gelişmelerin değerlendirilmesi ve sekretarya tarafından “Trafik Güvenliği Faaliyetleri İlerleme Raporu” haline getirilmesi, raporlama dönemlerindeki;
1. Can kaybı sayısı,
2. Ciddi yaralanma sayısı,
3. Ölümlü ve yaralanmalı trafik kazası sayısı, bir önceki dönem ile gelişimin tespitine yarayacak diğer göstergelerle birlikte mukayese edilecektir.
5) İzleme döneminde yukarıdaki 3 başlıkta iyi yönde azalma sağlanamamış olmasının başarısızlık olarak değerlendirilmemesi ve girdiler ile sistem göstergelerinin incelemeye alınarak, gelecek dönemler için hazırlanacak kılavuz stratejilerin yeniden belirlenmesi sağlanacaktır.
Diğer Kurumlar, Kuruluşlar, Üniversiteler, Sivil Toplum Kuruluşları, Meslek Birlikleri, Uluslararası Kuruluşlar İle Sektör Temsilcilerinin Çalışmalara Daveti
MADDE 11- (1) Tüm çalışma ve toplantılara, ihtiyaç duyulması halinde ilgili kurum ve kuruluşların yanı sıra üniversiteler, sivil toplum kuruluşları, meslek birlikleri, konu ile ilgili uluslararası kuruluş ve özel sektör temsilcileri de davet edilebilecektir.
Eğitim ve Bilgilendirme Çalışmaları
MADDE 12- (1) 2021-2030 Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi ve bağlı Eylem Planlarının güvenli sistem yaklaşımı çerçevesinde ve kurumsal sorumluluk paylaşımına uygun olarak yürütülmesini sağlamak üzere; paydaş kurum ve kuruluşlardan Kurullar ve İhtisas Grupları nezdinde görevlendirilen personele Eşgüdüm Kurulu sekretaryası tarafından gerekli eğitimler verilerek Strateji Belgesi ve Eylem Planlarının eşgüdüm halinde yürütülebilmesi için bilgilendirme çalışmaları ile toplantılar yapılacaktır.
Görünürlük
MADDE 13- (1) Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi Eşgüdüm Kurulu ile Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi İzleme ve Yürütme Kurulunun trafik güvenliği bağlamında yaptığı çalışmaların tanıtılması, 2021-2030 Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesinin vatandaşların dikkatine sunulması, çalışmalara katılımlarının sağlanması ve iyi uygulama örnekleri sunularak görüşlerine başvurulabilmesi amacıyla “www.guvenlitrafik.gov.tr” internet adresi tasarlanarak trafik güvenliği farkındalık çalışmalarının yürütülmesi sağlanacak, ayrıca bu internet adresinden 2021-2030 Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi ile Eylem Planlarında gelinen aşama hakkında bilgilere yer verilecektir.
(2) “www.guvenlitrafik.gov.tr” internet adresinin hazırlanması ve güncel tutulması amacıyla yapılacak çalışmaların koordinasyonu, ilgili kurum, kuruluş ve birimlerle işbirliği halinde Sekretarya tarafından yerine getirilecektir. Gerekli güncellemeler yine Sekretaryanın koordinatörlüğünde gerçekleştirilecek ve aşamalar hakkında Eşgüdüm Kuruluna bilgi verilecektir.
(3) Ülkemizde meydana gelen trafik kazası sayılarının azaltılarak trafik kazasından kaynaklı can kaybı ve yaralanmaların en aza indirgenmesi amacıyla İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğünün koordinatörlüğünde, ilgili kurum ve kuruluşların işbirliğinde hazırlanan 2021-2030Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi ve Karayolu Trafik Güvenliği Eylem Planı (2021-2023) ile diğer Eylem Planları İçişleri Bakanlığına ait "www.icisleri.gov.tr, Emniyet Genel Müdürlüğüne ait "www.egm.gov.tr" ve Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Başkanlığının "www.trafik.gov.tr" adresleri ile tüm paydaş kurumların resmî internet adresleri üzerinden duyurulacak ve erişime açık olarak bulundurulacaktır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Eylem Planlarının Hazırlanması, Kurumsal Sorumluluklar, Strateji Belgesi ve Eylem Planlarının Önceliği
Eylem Planlarının Hazırlanması
MADDE 14- (1) 2024-2027 yıllarını kapsayacak olan Eylem Planının hazırlıkları 2023 yılı sonuna kadar, 2028-2030 yıllarını kapsayacak olan Eylem Planının hazırlıkları ise 2027 yılı sonuna kadar Eşgüdüm Kurulu koordinesinde tamamlanacaktır.
Kurumsal Sorumluluklar
MADDE 15- (1) Karayolu Trafik Güvenliği Eylem Planlarında "sorumlu kuruluş" ve "işbirliği yapılacak kuruluş" olarak belirlenen bakanlık, kurum ve kuruluşlar Eylem Planlarının hayata geçirilmesi için planlama dâhilindeki görev ve sorumluluklarının takvime uygun olarak yerine getirilmesinde gerekli hassasiyeti göstereceklerdir.
Strateji Belgesi ve Eylem Planlarının Önceliği
MADDE 16- (1) 2021-2030 Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi ve Karayolu Trafik Güvenliği Eylem Planında (2021-2023) belirtilen görevlerin yürütülmesine tüm Bakanlık, kamu kurum ve kuruluşlarınca öncelik verilecek, Eşgüdüm Kurulunca alınan kararların hayata geçirilmesine gerekli destek ve katkı sağlanacaktır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yazışmalar
MADDE 17- (1) Paydaş kuruluşların kendi aralarındaki ve ihtisas gruplarının üyeleri arasındaki yazışmalar genel usule göre yapılır.
(2) İzleme ve Yürütme Kurulu’nun yazışmaları Dönemsel Başkan’ın imzasıyla, Eşgüdüm Kurulu’nun yazışmalarından tüm paydaşları ilgilendiren nitelikte olanlar Başkanın, diğerleri ilgili Bakan Yardımcısının imzası ile yapılır.
(3) Eşgüdüm Kurulu ile İzleme ve Yürütme Kurulu’nun yazışmaları Sekreterya tarafından yürütülür.
Hüküm bulunmayan haller
MADDE 18- (1) Bu Usul ve Esaslarda hüküm bulunmayan hallerde, Eşgüdüm Kurulu Başkanı tarafından gerekli talimatlar verilir.
(2) Bu kapsamda verilen talimatlar derhal yerine getirilir.
Yürürlük
MADDE 19- (1) Bu Usul ve Esaslar, Eşgüdüm Kurulu tarafından onaylandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 20- (1) Bu Usul ve Esaslar; İçişleri Bakanı’nın gözetiminde, 2021/2 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesi ile görev verilen tüm kurum ve kuruluşlar tarafından yürütür.
EKLER
Ek-1 Sayılı Kurumsal Yapılar Şeması
Ek-2 Sayılı Liste |
|
Yıl |
Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi İzleme ve Yürütme Kurulu Dönemsel Başkanlığı |
2021 |
İçişleri Bakan Yardımcısı |
2022 |
Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı |
2023 |
Milli Eğitim Bakan Yardımcısı |
2024 |
Sağlık Bakan Yardımcısı |
2025 |
Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı |
2026 |
Çevre ve Şehircilik Bakan Yardımcısı |
2027 |
Hazine ve Maliye Bakan Yardımcısı |
2028 |
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakan Yardımcısı |
2029 |
Adalet Bakan Yardımcısı |
2030 |
İçişleri Bakan Yardımcısı |
Eşgüdüm Kurulu kararı ile dönemsel olarak Bakanlıklar arasında değişim ve tehirler yapılabilir. |
Ek-3 Sayılı Liste |
||
Karayolu Trafik Güvenliği İhtisas Grubunun Adı |
Karayolu Trafik Güvenliği İhtisas Grubu Sorumlusunun Bağlı Olduğu Kurum |
|
1 |
Öncelikli Alanlar |
İçişleri Bakanlığı (Emniyet Genel Müdürlüğü) |
2 |
Trafik Güvenliği Yönetimi |
İçişleri Bakanlığı (Emniyet Genel Müdürlüğü) |
3 |
Karayolu Altyapısı ve Yol Çevresi |
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı (Karayolları Genel Müdürlüğü) |
4 |
Araçlar |
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı (Sanayi Genel Müdürlüğü) |
5 |
Eğitim |
Milli Eğitim Bakanlığı (Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü) |
6 |
Denetim |
İçişleri Bakanlığı (Emniyet Genel Müdürlüğü) |
7 |
Kaza Sonrası Müdahale |
Sağlık Bakanlığı (Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü) |
Ek-4 Sayılı Tablo (ÖRNEKTİR) |
||||||
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 8.1.2: Aşırı ve uygunsuz hıza bağlı can kayıplarıyla mücadele amacıyla; gerekli yasal düzenlemelerin, araçlar ve altyapı, eğitim alanlarındaki düzenlemelerin tamamlanarak topyekûn bir hareketin başlatılması, 2021- 2022 yılının “Hızla Mücadele Yılı” ilan edilmesine yönelik çalışmaların tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı
İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü, Ulaşım Emniyeti İnceleme Merkezi Başkanlığı, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Sanayi Genel Müdürlüğü, Türk Standardları Enstitüsü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler |
%20 |
- |
%100 |
%100 |
- |
Açıklamalar: 1) Sorumlu Kuruluş olarak belirlenen Emniyet Genel Müdürlüğü ve Jandarma Genel Komutanlığı’ndan hangisi asli sorumlu ise % oranı belirlenecek, ancak iki kuruluşun sorumluluk yüzdeleri toplamının % 100 olması sağlanacaktır. Kuruluşların ayrı ayrı yaptığı faaliyetler yüzde oranı içindeki payları üzerinden değerlendirilecektir. (Örnek: Emniyet Genel Müdürlüğü: %75, Jandarma Genel Komutanlığı: %25 gibi) 2) İşbirliği Yapılacak Kuruluş olarak belirlenen kuruluşların da sorumluluk yüzdelerinin toplamının % 100 olması sağlanacak ve her kuruluş kendine verilen yüzdedeki payının yerine getirilmesinden sorumlu olarak kabul edilecektir. (Örnek: Karayolları Genel Müdürlüğü: %20, Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü: %20, Ulaşım Emniyeti İnceleme Merkezi Başkanlığı: %10, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü: %10, Sanayi Genel Müdürlüğü: %10, Türk Standardları Enstitüsü: %10, Türkiye Belediyeler Birliği: %10, Belediyeler: %10 gibi) 3) Yıllara göre verilen sayısal veya yüzdelik değerin ne kadarının gerçekleştirildiği, yapılan çalışmanın tamamlanma oranı üzerinden, İhtisas Grup Sorumlusunun raporuna istinaden Yürütme ve İzleme kurulu tarafından verilecektir. 4) Sorumluluğun tüm paydaşlar tarafından aynı oranda hissedilmesi amacıyla, paydaş kuruluşun herhangi bir Performans Göstergesi’nin gerçekleştirilip gerçekleştirilemediğindeki başarı oranının belirlenmesinde; a) Performans göstergesi başarılmış, paydaş kuruluş kendisine düşen yüzdeye göre görevini tam olarak yerine getirmişse: % 100 (Formül: + / + = % 100), b) Performans göstergesi başarılmış, paydaş kuruluş kendisine düşen yüzdeye göre görevini tam olarak yerine getirmemişse: % 75 (Formül: + / - = % 75), c) Performans göstergesi başarılamamış, paydaş kuruluş kendisine düşen yüzdeye göre görevini tam olarak yerine getirmişse: % 25 (Formül: - / + = % 25), d) Performans göstergesi başarılamamış, paydaş kuruluş kendisine düşen yüzdeye göre görevini tam olarak yerine getirmemişse: % 0 (Formül: - / - = % 0), performans göstermiş kabul edilecektir. 5) Dönem sonunda her bir paydaş kuruluşun sorumlu olduğu toplam Performans Göstergesi sayısı, hangilerinde Sorumlu Kuruluş hangilerinde İşbirliği Yapılacak kuruluş olarak görevli olduğu ve bu görevlendirme başlıklarının kaçında %100 ve diğer oranlarda performans gösterdiği değerlendirilecek ve netice olarak Paydaş Kuruluş profili ortaya konulacaktır. |
Sosyal Medyada Takip Edin