T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
2030 hedeflerine ulaşılabilmesi için düzenli olarak ölçme ve değerlendirmelerin yapılması kilit öneme sahiptir. 2030 yılına kadar trafik kazası ölümlerini ve ciddi yaralanmaları %50 azaltma hedefinin belirlenmiş olması planlı, programlı, yoğun ve ısrarlı bir çalışma temposu gerektirmektedir. 2050 yılında trafik kazalarında kimsenin ölmediği veya zarar görmediği bir ülke hedefi ise on yıllar sürecek ısrarlı çalışmaları zorunlu kılmaktadır.
Bu nedenle, 2021-2030 Trafik Güvenliği Strateji Belgesi ile ortaya konulan hedeflerin gerçekleştirilmesi amacıyla etkili bir izleme ve değerlendirme mekanizmasının tesisi zorunlu olarak görülmektedir. Strateji Belgesi ile belirlenen genel amaç ve hedeflerin Eylem Planlarına yansıtılması, dönemsel hedeflerin gerçekleştirilmesi ve bunların izlenerek hedefe ulaşılması amacıyla gerekli düzeltme işlemlerinin yapılması ve tedbirlerin alınması önem taşımaktadır.
Strateji belgesi ile görev verilen paydaş kurumların faaliyetlerini düzenli olarak raporlamaları ve Eşgüdüm Kuruluna bilgi vermeleri önemli bir izleme mekanizması olarak kabul edilmektedir.
Strateji Belgesine göre ortaya konulması beklenen çıktıların kalitesi, trafik güvenliği gelişiminin göstergesi olacaktır
Amaç ve hedeflere ulaşılması, 2030 yılında trafik kazası sonucu ölümler ile ciddi yaralanmaların %50 azaltılması için Strateji Belgesinde trafik güvenliğinin sağlanması amacıyla alınacak tedbirler ve yapılacak çalışmalar 9 alt grupta düzenlenerek, her bir grupta müdahale ve tedbirlerin uygulanması öngörülmüştür.
A. Öncelikli Alanlar:
Bu alanda hâlihazırda trafik kazalarının meydana gelmesinde ana etken olarak değerlendirilen ve diğer müdahale alanlarına göre can kayıplarında etkili olduğu değerlendirilen 3 ana müdahale alanı tespit edilmiştir;
Aşırı ve Uygunsuz Hızla Mücadele,
İncinebilir Yol Kullanıcılarının Korunması,
Tespit Edilen Kaza Kara Noktalarının İyileştirilmesi ve Etkin, Sürekli, Yoğun Denetimler Yoluyla Kaza Kara Noktalarındaki Can Kayıplarının Önlenmesi.
B. Güvenli Sistem Yaklaşımı Çerçevesinde Müdahale Gerçekleştirilecek Alanlar:
Bu alandaki müdahaleler ve alınması gereken tedbirler bilimsel çalışmalarda belirlenen yöntemler ile ülkemizde meydana gelen kazaların analizine dayalı olarak belirlenmiş ve 6 alt başlıkta müdahale ve tedbirler ele alınmıştır;
Trafik Güvenliği Yönetimi,
Altyapı: Yol ve Yol Çevresi,
Araçlar,
Yol Kullanıcılarına Yönelik Eğitimler, Bilgilendirme Çalışmaları İle Kampanyalar,
Trafik Denetimleri,
Kaza Sonrası Müdahale, Bakım ve Rehabilitasyon.
Trafik güvenliğinde gelişimin ölçülmesi amacıyla bu alt başlıklarda tespit edilen ölçülebilir ve sürdürülebilir hedeflerin, kurumsal ve sektörel performansın izlenmesi gerekmektedir. Strateji Belgesinin adım adım uygulanabilir olmasının temel şartları arasında ciddi, planlı ve düzenli bir izleme mekanizmasının kurulmasının önemli olduğu değerlendirilmiştir.
Bu amaçla 2012/16 sayılı Genelge ile yayımlanan 2011-2020 Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi ve Eylem Planı ile tesis edilmiş olan Eşgüdüm Kurulu’nun aynı şartlarda görevine devam etmesi, trafik güvenliği paydaşı olan kurum ve kuruluşların
faaliyetlerinin strateji belgesi ve eylem planları çerçevesinde, bu paydaşlar tarafından yürütülen faaliyetlerin bildirimi, izlenmesi, raporlanması ve değerlendirilmesi bakımından Eşgüdüm Kurulu’nun aktif olarak görevlerini yerine getirmesi önem arz etmektedir.
Trafik güvenliği performansının ölçülmesi bakımından periyodik izleme mekanizması öngörülmüş olup, Strateji Belgesi ile bağlı Eylem Planlarındaki kurumsal ve sektörel gelişimin izlenmesi ve değerlendirilmesi amacıyla, Strateji Belgesi ile görev verilen paydaş kurumların faaliyetlerini düzenli olarak raporlamaları ve Eşgüdüm Kuruluna bilgi vermeleri önemli bir izleme mekanizması olarak kabul edilmektedir. Bu bağlamda;
1. Yıllık Değerlendirme ve İzleme Mekanizması:
Strateji Belgesi’ne istinaden hazırlanan Eylem Planlarında belirtilen Hedef Kartlarındaki amaçlar çerçevesinde; yıllık hedeflerin gerçekleştirilmesi amacıyla yıllık değerlendirme toplantıları yapılacaktır. Takip eden takvim yılının başında yapılacak yıllık değerlendirme toplantılarında değerlendime raporu tartışılarak, raporun tüm paydaşlara dağıtılması sağlanarak gerçekleştirme durumlarının eşgüdüm ve koordinasyon içinde izlenmesi hedeflenmektedir.
2. Ara Dönem Değerlendirmeleri:
6 aylık dönemler halinde Eşgüdüm Kurulu toplanarak geçen 6 ayın faaliyetleri incelenecek ve gelecek 6 aya ilişkin yapılacak faaliyetler değerlendirilerek ara dönem hedefleri izlenecektir. Bu nedenle İçişleri Bakanlığı’nın koordinesinde yapılacak olan bu izleme mekanizmasında aksaklık yaşanmaması Strateji Belgesinin amaçlarına ulaşması bakımından önem arz etmektedir.
3. Çeyrek Dönem Değerlendirmeleri:
6 aylık toplantılar arasında 3’er aylık dönemi kapsayacak raporlamaların Eşgüdüm Kuruluna ulaştırılması, çeyrek dönem raporları ile hedeflerin ve faaliyetlerin canlı tutulması öngörülmektedir. Eşgüdüm Kurulu adına sekreterya görevini yerine getiren EGM Trafik Başkanlığı tarafından, paydaş kurumlar tarafından gönderilen “Üç Aylık Çeyrek Dönem Değerlendirme Raporları” tek bir rapor haline getirilerek, Eylem Planları ve Strateji Belgesi çerçevesinde raporlanarak ilgili tüm kuruluşların bilgisine sunulacaktır.
Sosyal Medyada Takip Edin