Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • Paydaş Kurumlar
  • TR
    • Türkçe
    • English
GÜVENLİ TRAFİK
GÜVENLİ TRAFİK
  • STRATEJİ BELGESİ

    Strateji Belgesi

    Bu Kısımda Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi'nin Detayları Bulunmaktadır.

    • Önsöz
    • Yönetici Özeti
    • 1. Durum Değerlendirmesi
    • 2. Trafik Güvenliği Misyonumuz
    • 3. Trafik Güvenliği Vizyonumuz
    • 4. Kılavuz İlkerlerimiz
    • 5. Temel Değerlerimiz
    • 6. Metod ve Yöntem
    • 7. Alınacak Tedbirler ve Yapılacak Çalışmalar
      • Öncelikli Alanlar / Hız
      • Öncelikli Alanlar / İncinebilir Yol Kullanıcıları
      • Öncelikli Alanlar / Kaza Kara Noktaları
      • Müdahale Alanları / Yönetim
      • Müdahale Alanları / Altyapı
      • Müdahale Alanları / Araçlar
      • Müdahale Alanları / Eğitim
      • Müdahale Alanları / Denetim
      • Müdahale Alanları/Kaza Sonrası
    • 8. Trafik Güvenliğinin Geleceği
    • 9. Ölçme ve Değerlendirme
    • 10. İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri
    • 11. Kaynakça
  • EYLEM PLANI

    Eylem Planı

    Bu Kısımda Karayolu Trafik Güvenliği Eylem Planının Detayları Bulunmaktadır.

    • 1. Öncelikli Alanlar
      • Aşırı Hız
      • İncinebilir Yol Kullanıcıları
      • Kaza Kara Noktalarının İyileştirilmesi
    • 2. Müdahale Gerçekleştirilecek Alanlar
      • Trafik Güvenliği Yönetimi
      • Altyapı: Yol ve Yol Çevresi
      • Araçlar
      • Yol Kullanıcılara Yönelik Eğitimler
      • Trafik Denetimleri
      • Kaza Sonrası Müdahale, Bakım ve Rehabilitasyon
  • KURUMSAL

    Kurumsal

    Kurumsal Doküman ve Bilgilerimize ek olarak Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi Kurul ve Gruplarına bu başlık altında ulaşabilirsiniz.

    • Eşgüdüm Kurulu
    • İzleme ve Yürütme Kurulu
    • İhtisas Grupları
      • 1- Öncelikli Alanlar
      • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi
      • 3- Altyapı
      • 4- Araçlar
      • 5- Eğitim
      • 6- Denetim
      • 7- Kaza Sonrası Müdahale
    • Mevzuat
      • Cumhurbaşkanlığı Genelgesi
      • Bakanlık Talimatı
      • Usul ve Esaslar
    • Kurumsal Yapılar Şeması
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • GÜNCEL

    Güncel

    Strateji Belgesi ve Eylem Planı ile ilgili gelişmeler ve kaydedilen ilerlemeler.

    • Gelişmeler ve İlerlemeler
      • Eşgüdüm Kurulu Toplantıları
      • İzleme ve Yürütme Kurulu Toplantıları
    • Haberler
    • Duyurular
  • YAYINLAR

    Yayınlar

    Güvenli Trafikle ilgili tüm Video, Oyun, Kitap, Makale ve Araştırmalara bu başlık altından ulaşabilirsiniz.

    • 2024-2027 İhtisas Gruplarının Çalışmaları
      • 1-Öncelikli Alanlar İhtisas Grubu
      • 2-Trafik Güvenliği Yönetimi İhtisas Grubu
      • 3-Altyapı İhtisas Grubu
      • 4-Araçlar İhtisas Grubu
      • 5-Eğitim İhtisas Grubu
      • 6-Denetim İhtisas Grubu
      • 7-Kaza Sonrası Müdahale İhtisas Grubu
    • 2021-2023 İhtisas Gruplarının Çalışmaları
      • 1- Öncelikli Alanlar Çalışmaları
      • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi Çalışmaları
      • 3- Altyapı Çalışmaları
      • 4- Araçlar Çalışmaları
      • 5- Eğitim Çalışmaları
      • 6- Denetim Çalışmaları
      • 7- Kaza Sonrası Müdahale Çalışmaları
    • Birleşmiş Milletler
      • Deklarasyonlar
      • DSÖ
      • UNRSTF
      • GRSF
      • GRSP
      • UNCTAD
    • Avrupa Birliği
      • Avrupa Komisyonu
      • ERSO
      • ETSC
      • EuroRAP
      • ACEA
    • Diğer Ülkeler
    • Diğer Uluslararası Kuruluşlar
    • Paydaş Kurum Yayınları
    • Kitap, Makale, Araştırma
    • Afiş - Broşür
    • Kamu Spotları
  • İLETİŞİM
Ara
  • STRATEJİ BELGESİ
    • Önsöz
    • Yönetici Özeti
    • 1. Durum Değerlendirmesi
    • 2. Trafik Güvenliği Misyonumuz
    • 3. Trafik Güvenliği Vizyonumuz
    • 4. Kılavuz İlkerlerimiz
    • 5. Temel Değerlerimiz
    • 6. Metod ve Yöntem
    • 7. Alınacak Tedbirler ve Yapılacak Çalışmalar
      • Öncelikli Alanlar / Hız
      • Öncelikli Alanlar / İncinebilir Yol Kullanıcıları
      • Öncelikli Alanlar / Kaza Kara Noktaları
      • Müdahale Alanları / Yönetim
      • Müdahale Alanları / Altyapı
      • Müdahale Alanları / Araçlar
      • Müdahale Alanları / Eğitim
      • Müdahale Alanları / Denetim
      • Müdahale Alanları/Kaza Sonrası
    • 8. Trafik Güvenliğinin Geleceği
    • 9. Ölçme ve Değerlendirme
    • 10. İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri
    • 11. Kaynakça
  • EYLEM PLANI
    • 1. Öncelikli Alanlar
      • Aşırı Hız
      • İncinebilir Yol Kullanıcıları
      • Kaza Kara Noktalarının İyileştirilmesi
    • 2. Müdahale Gerçekleştirilecek Alanlar
      • Trafik Güvenliği Yönetimi
      • Altyapı: Yol ve Yol Çevresi
      • Araçlar
      • Yol Kullanıcılara Yönelik Eğitimler
      • Trafik Denetimleri
      • Kaza Sonrası Müdahale, Bakım ve Rehabilitasyon
  • KURUMSAL
    • Eşgüdüm Kurulu
    • İzleme ve Yürütme Kurulu
    • İhtisas Grupları
      • 1- Öncelikli Alanlar
      • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi
      • 3- Altyapı
      • 4- Araçlar
      • 5- Eğitim
      • 6- Denetim
      • 7- Kaza Sonrası Müdahale
    • Mevzuat
      • Cumhurbaşkanlığı Genelgesi
      • Bakanlık Talimatı
      • Usul ve Esaslar
    • Kurumsal Yapılar Şeması
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • GÜNCEL
    • Gelişmeler ve İlerlemeler
      • Eşgüdüm Kurulu Toplantıları
      • İzleme ve Yürütme Kurulu Toplantıları
    • Haberler
    • Duyurular
  • YAYINLAR
    • 2024-2027 İhtisas Gruplarının Çalışmaları
      • 1-Öncelikli Alanlar İhtisas Grubu
      • 2-Trafik Güvenliği Yönetimi İhtisas Grubu
      • 3-Altyapı İhtisas Grubu
      • 4-Araçlar İhtisas Grubu
      • 5-Eğitim İhtisas Grubu
      • 6-Denetim İhtisas Grubu
      • 7-Kaza Sonrası Müdahale İhtisas Grubu
    • 2021-2023 İhtisas Gruplarının Çalışmaları
      • 1- Öncelikli Alanlar Çalışmaları
      • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi Çalışmaları
      • 3- Altyapı Çalışmaları
      • 4- Araçlar Çalışmaları
      • 5- Eğitim Çalışmaları
      • 6- Denetim Çalışmaları
      • 7- Kaza Sonrası Müdahale Çalışmaları
    • Birleşmiş Milletler
      • Deklarasyonlar
      • DSÖ
      • UNRSTF
      • GRSF
      • GRSP
      • UNCTAD
    • Avrupa Birliği
      • Avrupa Komisyonu
      • ERSO
      • ETSC
      • EuroRAP
      • ACEA
    • Diğer Ülkeler
    • Diğer Uluslararası Kuruluşlar
    • Paydaş Kurum Yayınları
    • Kitap, Makale, Araştırma
    • Afiş - Broşür
    • Kamu Spotları
  • İLETİŞİM

10. İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri

10. İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri

Trafik Güvenliği Stratejisi 2030 hedeflerine ulaşılması amacıyla kaydedilen ilerlemenin izlenmesi ve politika müdahale performansının değerlendirilmesi, trafik güvenliği idare kapasitesi için önemli bir sorumluluktur.

Strateji Belgesi ile paydaş kurumlara verilen görevlerin eşgüdüm içinde yürütülmesinin izlenmesi amacıyla, oluşturulan Eşgüdüm Kurulu’nun İçişleri Bakanı başkanlığında toplanması, sekretaryasının Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Başkanlığı tarafından yerine getirilerek 6 aylık değerlendirmelerle birlikte yıllık performans izleme toplantılarının yapılarak raporlama mekanizmalarının geliştirilmiş olması, Strateji Belgesinin sağlıklı olarak yürütülmesi izleme aracı olarak önem taşımaktadır.

Strateji Belgesi kapsamında hayata geçirilen faaliyetlerin izlenmesi için 3 tür gösterge kullanılacaktır;276

  1. Sonuç göstergeleri,
  2. Çıktı göstergeleri,
  3. Sistem girdileri.
 

TRAFİK GÜVENLİĞİ GÖSTERGELERİ

Trafik güvenliği göstergeleri olarak; Sonuç göstergeleri, sistem göstergeleri ve çıktı göstergeleri 3 grupta değerlendirilecektir. Bu göstergeler;

1- Sonuç göstergeleri:

Politika, amaç ve hedefler açısından nerede olduğumuzu gösterecektir.

2- Çıktı göstergeleri:

Türkiye’de karayolu güvenliği için ana risk faktörleri konusundaki performansımızı gösterecektir. Trafik güvenliğini artırmaya yönelik söz konusu risk faktörlerini etkileme çabalarımızın ne kadar iyi olduğunu göstermesi beklenmektedir.

3- Sistem girdilerine ilişkin göstergeler:

Belirli bir politika müdahalesinin uygulanmasında ne kadar ilerleme kaydettiğimizi gösterecektir.

 
 

1. SONUÇ GÖSTERGELERİ

Kurgulanan trafik güvenliği sistemi, alınan tedbirler ve eşgüdümlü çalışmalar sonucunda elde edilecek somut sonuçların sayısal olarak ifade edilmesidir.

Strateji Belgesinin hedefi olan 2030 yılına kadar trafik kazası ölümlerinin ve ciddi yaralanmaların %50 azaltılması ve 2050 yılı genel hedefi olan sıfır can kaybı ve ciddi yaralanma hedefinin somutlaştırılmış halidir.

Alt çalışma grupları tarafından üçer aylık değerlendirmelere ilişkin raporların, yılda iki defa toplanan Eşgüdüm Kurulu tarafından görüşülerek, iyileşmeler ve gelişmelerin değerlendirilmesiyle raporlanacaktır. Raporlama dönemlerindeki;

  1. Can kaybı sayısı,277
  2. Ciddi yaralanma sayısı,278
  3. Ölümlü ve yaralanmalı trafik kazası sayısı, bir önceki dönem ile gelişimin tespitine yarayacak diğer göstergelerle birlikte mukayese edilecektir.

İzleme döneminde yukarıdaki 3 başlıkta iyi yönde azalma sağlanamamış olması başarısızlık olarak değerlendirilmeyecek ve girdiler ile sistem göstergeleri incelemeye alınarak, gelecek dönem için yapılması gerekli olan kılavuz stratejiler belirlenecektir.

 

2. ÇIKTI GÖSTERGELERİ

Toplam 10 çıktı göstergesi bulunmakta olup, çıktı göstergeleri Sonuç Göstergelerine ulaşılması için sağlanan davranış değişikliğinin ölçülmesi amacıyla kullanılacaktır.

ÇIKTI GÖSTERGELERİ

2030 HEDEFLERİ

1. Hız sınırlarına uyan araçların oranı

%95

2. Emniyet kemeri kullanım oranı

%100

3. Koruyucu başlık (kask) kullanım oranı

%100

4. Çocuk koruma sistemlerinin kullanım oranı

%100

5. Alkol ve uyuşturucu madde etkisinde araç kullanmayan sürücülerin oranı

%95

6. Araç kullanırken cep telefonu kullanmayan sürücülerin oranı

%95

7. Hedef planlı denetimlerin gerçekleşme oranı

%100

8. Kaza bildirimi ile ambulansın olay mahalline varışı arasında geçen süre

8 dakika veya daha az

9. Trafikteki beş yaşından büyük araçların yüzdesi

%60

10. Altyapı güvenlik teftişine tabi tutulan karayollarının kendi içindeki oranı (TürkiyeTrans-Avrupa karayolu ağı)

%90

Bu Strateji Belgesi çerçevesinde yerine getirilmesi planlanan çalışmalarla vatandaşların trafik kurallarına daha fazla riayet etmeleri, kendilerinin veya başkalarının hayatını tehlikeye atacak riskli davranışlardan kaçınmaları, yukarıdaki tabloda belirtilen hedeflere ulaşılmasında katkıları alınmaya çalışılacaktır.

EGM Trafik Başkanlığı kayıtlarında yapılan incelemeye göre;

2019 yılında ülkemiz genelinde ölüm ve yaralanma ile sonuçlanan kazaların %76’sı yerleşim yerlerinin içinde meydana gelmesine rağmen, işletme hızı yüksek olan otoyollar, devlet ve il yollarındaki aşırı hıza bağlı kazalar nedeniyle can kayıplarının %68’lik bölümü yerleşim yeri dışında meydana gelmiştir.

Yine aynı incelemeye göre meydana gelen can kayıplarının yaklaşık;

•%66’sının yerleşim yerlerinin dışında olduğu,

•%13’üne yandan çarpmalı kazaların neden olduğu,

•%16’sının yayaları içerdiği,

•%40’ının gece veya alacakaranlıkta olduğu,

•%20’sinin kavşaklarda gerçekleştiği,

•%60’ının ise tek araçlı kaza şeklinde olduğu görülmektedir.

Ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarının önemli oranda azaltılabilmesi için; can kayıplarının yaklaşık %40’ının sebebi olarak görülen “aşırı ve uygunsuz hızla” etkin şekilde mücadele edilmesi ve yukarıda tablo halinde sunulan çıktı göstergelerinin yerine getirilmesi gerekmektedir.

3. SİSTEM GİRDİLERİNE İLİŞKİN GÖSTERGELER

Bu göstergeler, trafik güvenliğinin sağlanması ve 2030 ile 2050 hedeflerine ulaşılması için paydaş kurumlar tarafından gösterilecek çabanın ve sunulacak katkının anlaşılması amacıyla belirlenen göstergelerdir. Bu göstergelerin her biri, Eşgüdüm Kurulu tarafından, ilgili ve sorumlu paydaş kurumların raporlarına istinaden 6 aylık periyotlar ve yıllık ilerleme raporları ile sürekli olarak izlenecektir.

Sistem girdilerine ilişkin göstergeler kapsamında;

1.Hız

2.Emniyet Kemeri

3.Koruyucu Başlık

4.Çocuk koruma sistemi

5.Alkol / uyuşturucu madde etkisi altında araç kullanma

6.Cep telefonu

7.Hedef planlı denetimler

8.Trafik kazası sonrası bakım ve tedavi

9.Araç güvenliği

10.Altyapı, alanlarında tespit edilen her bir girdi göstergesinin tanımı, gerekçesi ve gereklilikleri aşağıda tablolar halinde verilmiştir:

HIZ

Gerekçe: Hız, kazaya en çok neden olan faktörlerinden biri olup, aynı zamanda kazanın sonuçlarına da etki

etmektedir.

Tanım: Hız sınırına uyan araçların yüzdesi

Metodolojik Boyut

Boyut

Asgari Gereksinimler

Yol türü kapsamı

Otoyollar, devlet/il yolları, kentsel ve kırsal yollar.

Araç türü

(Sonuçlar her araç için ayrı ayrı sunulmalıdır)

• Binek araçlar,

• Minibüsler,

• Otobüsler,

• 3,5 T’den ağır kamyonlar,

• Kamyonetler,

• Motorlu iki tekerlekliler

Lokasyon

Ölçümler sabit ve mobil kameralardan uzakta yapılmalıdır.

Ölçüm yerinin seçimi, yol ağının yol bölümlerinin rastgele örneklenmesine dayanmalı ve yol bölümlerinin örneği yol türüne göre sınıflandırılmalıdır.

Gün içindeki zaman dilimi

Ölçümler hem gece hem de gündüz yapılmalıdır. Ölçümler akan trafik koşullarında olmalıdır.

Haftanın günü

Ölçümler Salı, Çarşamba veya Perşembe günleri yapılacaktır. Haftasonu ölçümleri ayrı bir tablo halinde gösterilmelidir.

Hava Koşulları

Ölçümler kötü hava koşullarında (örneğin şiddetli yağmur, kar, buz, kuvvetli rüzgâr veya sis) yapılmamalıdır.

Tolerans

Ölçüm cihazının hata payının ötesinde tolerans gösterilmemeli, kaydedilen değerler ölçülen değerlere eşit olmalıdır.

 

EMNİYET KEMERİ

 

Gerekçe: Emniyet kemeri kullanımı pasif güvenliğin önemli bir unsurudur. Ölümcül veya ciddi şekilde yaralanmayla sonuçlanan bir kazaya karışan araç yolcularının önemli bir kısmı emniyet kemeri kullanmamaktadır.

Tanım: Emniyet kemerini kullanan sürücü ve yolcuların yüzdesi

 

Metodolojik Boyut

Boyut

Asgari Gereksinimler

Veri toplama yöntemi

Doğrudan gözlem veya mümkünse kamera kullanılarak

Yol türü kapsamı

Otoyollar, devlet/il yolları, kentsel ve kırsal yollar.

Araç türü

(Sonuçlar her araç için ayrı ayrı sunulmalıdır)

• Binek araçlar,

• Minibüsler,

• Otobüsler,

• 3,5 T’den ağır kamyonlar,

• Kamyonetler,

Ön ve arka koltuklar

Binek otomobillerde, sonuçlar ön ve arka koltuklar için ayrı ayrı sunulmalıdır.

Lokasyon

Şehrin farklı noktalarında farklı zamanlarda rastgele örnekleme

Gün içindeki zaman dilimi

Gündüz ve gece saatlerinde gözlemler

Haftanın günü

Haftaiçi ve haftasonu için ayrı gözlemler yapılır ve veriler ayrı ayrı gösterilir

 

KORUYUCU BAŞLIK

 

Gerekçe: Koruyucu kask kullanımı iki tekerlekli araç ve bisiklet sürücü ve yolcuları için (zorunlu olan) ve

bisikletliler için önemli bir pasif güvenlik önlemi olarak kabul edilir.

Tanım: Koruyucu kask takan iki tekerlekli araç ve bisiklet sürücü ve yolcularının yüzdesi

Metodolojik Boyut

Boyut

Asgari Gereksinimler

Veri toplama yöntemi

Doğrudan gözlem veya mümkünse kamera kullanılarak

Yol türü kapsamı

(Sonuçlar 4 farklı yol türü için ayrı ayrı sunulmalıdır)

Otoyollar, devlet/il yolları, kentsel ve kırsal yollar.

Araç türü

(Sonuçlar sürücü ve yolcular için ayrıştırılmalıdır)

Gösterge, elektrikli iki tekerlekli araç sürücülerini ve yolcularını içermelidir.

Lokasyon

Şehrin farklı noktalarında farklı zamanlarda rastgele örnekleme

Gün içindeki zaman dilimi

Gündüz ve gece saatlerinde gözlemler

Haftanın günü

Haftaiçi ve haftasonu için ayrı gözlemler yapılır ve veriler ayrı ayrı gösterilir.

 

ÇOCUK KORUMA SİSTEMİ

Gerekçe: Çocuk koruma sistemlerinin kullanılması pasif güvenliğin önemli bir unsurudur. Ölümcül veya ciddi şekilde yaralanan araç yolcularının önemli bir bölümü çocuk koruma sistemlerini doğru şekilde kullanmamıştır.

Tanım: Çocuk koruma sistemlerini doğru kullanan araç yolcularının yüzdesi

 

Metodolojik Boyut

Boyut

Asgari Gereksinimler

Veri toplama yöntemi

Doğrudan gözlem veya mümkünse kamera kullanılarak

Yol türü kapsamı

(Sonuçlar 4 farklı yol türü için ayrı ayrı sunulmalıdır)

Otoyollar, devlet/il yolları, kentsel ve kırsal yollar.

Araç türü

Binek otomobiller

Ön ve arka koltuklar

Tespitler ayrı ayrı yapılmalıdır

Emniyet kemerleri ve çocuk koruma sistemleri

Veri toplamada emniyet kemeri (çocuklar için) ve çocuk koruma sistemlerine ilişkin veriler birbiriyle ayrıştırılmalıdır

Lokasyon

Şehrin farklı noktalarında farklı zamanlarda rastgele örnekleme

Gün içindeki zaman dilimi

Gündüz saatlerinde gözlemler

Haftanın günü

Haftaiçi ve haftasonu için ayrı gözlemler yapılır ve veriler ayrı ayrı gösterilir

 

 

ALKOL / UYUŞTURUCU MADDE ETKİSİ ALTINDA ARAÇ KULLANMA

 

Gerekçe: Alkol ve uyuşturucu madde etkisi altında iken araç kullanmak sıklıkla kazalara neden olan en önemli

faktörlerden biri olarak belirtilir.

Tanım: Kandaki alkol içeriği (BAC) yasal sınırı dâhilinde araç kullanan sürücülerin yüzdesi.

 

Metodolojik Boyut

Boyut

Asgari Gereksinimler

Veri toplama yöntemi

Nefes testi ile denetim faaliyetleri

Yol türü kapsamı

(Sonuçlar 4 farklı yol türü için ayrı ayrı sunulmalıdır)

Otoyollar, devlet/il yolları, kentsel ve kırsal yollar.

Araç türü

(Sonuçlar her araç için ayrı ayrı sunulmalıdır)

• Binek araçlar,

• Minibüsler,

• Otobüsler,

• 3,5 T’den ağır kamyonlar,

• Kamyonetler,

• Motorlu iki tekerlekliler.

Lokasyon

Şehrin farklı noktalarında farklı zamanlarda rastgele örnekleme

Gün içindeki zaman dilimi

Test için herhangi bir zaman dilimi

Haftanın günü

Haftaiçi ve haftasonu için ayrı gözlemler yapılır ve veriler ayrı ayrı gösterilir.

Tolerans

Cihazın kalibrasyon ayarı

Örneklem Yöntemleri

Şüpheli araç sürücüleri veya bir yol kesiminden geçen araç sürücülerinin tümü

Örnek boyutu

Her coğrafi bölge için genelleme yapılabilecek şekilde belirlenecektir.

 

CEP TELEFONU

 

Gerekçe: Sürücünün dikkatinin dağılması, başta akıllı telefonlar olmak üzere mobil cihazların artan kullanımı

nedeniyle son dönemde bir kaza faktörü olarak kabul edilmektedir. Son yıllarda sosyal medya ve mesajlaşma uygulamalarının yaygın kullanımı cep telefonlarının trafik güvenliğine olumsuz etkisini artırmıştır. Bu nedenle sürüş sırasında elde taşınır bir mobil cihaz kullanılması, sürücünün dikkatinin dağılması sorununu değerlendirmek için temsili olarak önerilmektedir.

Tanım: Elde taşınır bir mobil cihaz kullanmayan sürücülerin yüzdesi

 

Metodolojik Boyut

Boyut

Asgari Gereksinimler

Veri toplama yöntemi

Yol kenarında veya hareketli araçlardan eğitimli gözlemciler tarafından doğrudan gözlem, varsa başka alternatifler de kullanılabilir.

Örneğin: Elektronik Sistemler.

Yol türü kapsamı

(Sonuçlar 4 farklı yol türü için ayrı ayrı sunulmalıdır)

Otoyollar, devlet/il yolları, kentsel ve kırsal yollar.

Araç/kullanıcı türü

(Sonuçlar her araç için ayrı ayrı sunulmalıdır.)

• Binek araçlar,

• Minibüsler,

• Otobüsler,

• 3,5 T’den ağır kamyonlar,

• Kamyonetler,

• Motorlu iki tekerlekliler.

Lokasyon

Şehrin farklı noktalarında farklı zamanlarda rastgele örnekleme

Gün içindeki zaman dilimi

Gündüz ve gece saatlerinde gözlemler

Haftanın günleri

Haftaiçi ve haftasonu için ayrı gözlemler yapılır ve veriler ayrı ayrı gösterilir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TRAFİK KAZASI SONRASI BAKIM VE TEDAVİ

 

Gerekçe: Kaza sonrası bakım ve travma yönetimi, kaza yerinde, sağlık birimine nakil sırasında veya daha sonrasında kazanın hemen ardından verilen ilk tıbbi tedaviyi ifade eder. Kaza oluş anı ile ilk tıbbi müdahale arasında geçen süre ve yapılan ilk tedavinin kalitesi genellikle kazanın sonuçlarını en aza indirmek bakımından önemli bir role sahiptir.

 

Tanım: Bedensel yaralanma ile sonuçlanan bir kazanın sonrasında yapılan acil durum çağrısı ile acil durum hizmet aracının kaza mahalline intikali arasında geçen, dakika ve saniye ile ifade edilen süredir.

 

Metodolojik Boyut

Boyut

Asgari Gereksinimler

Veri toplama yöntemi

Ölümlü ve yaralanmalı trafik kaza yerindeki veriler kullanılacaktır.

Yol türü kapsamı

(Sonuçlar 4 farklı yol türü için ayrı ayrı sunulmalıdır)

Otoyollar, devlet/il yolları, kentsel ve kırsal yollar

Kaza türü

Herhangi bir aracın dâhil olduğu ölüm/yaralanma ile sonuçlanan kazalar

Lokasyon

Yol güzergahının farklı noktaları

HEDEF PLANLI DENETİMLER

Gerekçe: Karayolu trafik güvenliğinin sağlanmasında rol oynayan en önemli etkenlerden biri trafik denetimlerinin etkin, sürekli ve yoğun olarak bir program çerçevesinde uygulanmasıdır.

 

Tanım: Trafik denetimlerinin etkin sürekli ve yoğun olarak belirli bir program dâhilinde uygulanması

 

Metodolojik Boyut

Boyut

Öneriler

Veri toplama yöntemi

Tescil ve son yıla ait muayeneye göre araçların yaşı

Araç türü

• Binek araçlar,

• Minibüsler,

• Otobüsler,

• 3,5 T’dan ağır kamyonlar,

• Kamyonetler,

• Motorlu iki tekerlekliler

Örneklem boyutu

Binek araçlar

 

ARAÇ GÜVENLİĞİ

 

Gerekçe: Eski araçlar, yeni araçlardan daha az güvenlik donanımlarına sahiptir. Emniyet kemerleri, hava yastıkları ve araçların yola elverişlilikleri, ABS, ESC, gelişmiş acil durum frenleme, akıllı hız yardımı veya şeritten ayrılma uyarısı gibi daha yeni araçlardaki güvenlik donanımları hem kaza yapma olasılığını, hem de kazanın şiddetini azaltmaya yardımcı unsurlardır.

 

Tanım: Tescilli 5 yaşından büyük araçların yüzdesi.

 

Metodolojik Boyut

Boyut

Asgari Gereksinimler

Yol türü kapsamı

Otoyollar, devlet/il yolları, kentsel ve kırsal yollar.

Araç türü

(Sonuçlar her araç için ayrı ayrı sunulmalıdır)

• Binek araçlar,

• Minibüsler,

• Otobüsler,

• 3,5 T’dan ağır kamyonlar,

• Kamyonetler,

• Motorlu iki tekerlekliler

Lokasyon

Ülke genelindeki uygun denetim noktalarında gerçekleştirilecektir

Gün içindeki zaman dilimi

Denetimler gündüz ve geceleyin ışıklandırılmış noktalarda icra edilecektir.

Haftanın günü

Denetimler hafta içi ve hafta sonu araç yoğunluğuna göre belirli denetim türlerinde yoğunlaştırılarak uygulanacaktır.

Hava Koşulları

Denetimler hava koşullarına göre sabit, seyir halinde

uygulanabilecektir.

 

 

 

 

 

 

 

ALTYAPI

Gerekçe: Plan, tasarım ve bakım; altyapının “karayolu güvenliği” açısından kalitesini belirleyen unsurlarıdır.

Karayolu altyapısı için belirlenen bir güvenlik performans göstergesi ile karayolu kullanıcı davranışından veya araç teknolojisinden bağımsız olarak karayolu ağının güvenlik kalitesinin nicel bir temsilinin sağlanması amaçlanmıştır.

Tanım: Belirli bir eşiğin üzerinde güvenlik derecesine sahip olan yollarda kat edilen mesafenin yüzdesi.

 

Metodolojik Boyut

Boyut

Asgari Gereksinimler

Veri toplama yöntemi

Karayolu Güvenlik Teftişleri*

Yol türü kapsamı

Otoyollar, devlet/il yolları, kentsel ve kırsal yollar

Araç türü

Kapsam dışı

Lokasyon

Tüm karayolu ağı

Gün içindeki zaman dilimi

Kapsam dışı

Haftanın günü

Kapsam dışı

Ay

Kapsam dışı

Tolerans

Kapsam dışı

Örneklem yöntemleri

Kapsam dışı

Örneklem boyutu

Kapsam dışı

 

 

 

 

STRATEJİ BELGESİ

  • Önsöz
  • Yönetici Özeti
  • 1. Durum Değerlendirmesi
  • 2. Trafik Güvenliği Misyonumuz
  • 3. Trafik Güvenliği Vizyonumuz
  • 4. Kılavuz İlkerlerimiz
  • 5. Temel Değerlerimiz
  • 6. Metod ve Yöntem
  • 7. Alınacak Tedbirler ve Yapılacak Çalışmalar
    • Öncelikli Alanlar / Hız
    • Öncelikli Alanlar / İncinebilir Yol Kullanıcıları
    • Öncelikli Alanlar / Kaza Kara Noktaları
    • Müdahale Alanları / Yönetim
    • Müdahale Alanları / Altyapı
    • Müdahale Alanları / Araçlar
    • Müdahale Alanları / Eğitim
    • Müdahale Alanları / Denetim
    • Müdahale Alanları/Kaza Sonrası
  • 8. Trafik Güvenliğinin Geleceği
  • 9. Ölçme ve Değerlendirme
  • 10. İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri
  • 11. Kaynakça

EYLEM PLANI

  • 1. Öncelikli Alanlar
    • Aşırı Hız
    • İncinebilir Yol Kullanıcıları
    • Kaza Kara Noktalarının İyileştirilmesi
  • 2. Müdahale Gerçekleştirilecek Alanlar
    • Trafik Güvenliği Yönetimi
    • Altyapı: Yol ve Yol Çevresi
    • Araçlar
    • Yol Kullanıcılara Yönelik Eğitimler
    • Trafik Denetimleri
    • Kaza Sonrası Müdahale, Bakım ve Rehabilitasyon

KURUMSAL

  • Eşgüdüm Kurulu
  • İzleme ve Yürütme Kurulu
  • İhtisas Grupları
    • 1- Öncelikli Alanlar
    • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi
    • 3- Altyapı
    • 4- Araçlar
    • 5- Eğitim
    • 6- Denetim
    • 7- Kaza Sonrası Müdahale
  • Mevzuat
    • Cumhurbaşkanlığı Genelgesi
    • Bakanlık Talimatı
    • Usul ve Esaslar
  • Kurumsal Yapılar Şeması
  • Sıkça Sorulan Sorular

GÜNCEL

  • Gelişmeler ve İlerlemeler
    • Eşgüdüm Kurulu Toplantıları
    • İzleme ve Yürütme Kurulu Toplantıları
  • Haberler
  • Duyurular

YAYINLAR

  • 2024-2027 İhtisas Gruplarının Çalışmaları
    • 1-Öncelikli Alanlar İhtisas Grubu
    • 2-Trafik Güvenliği Yönetimi İhtisas Grubu
    • 3-Altyapı İhtisas Grubu
    • 4-Araçlar İhtisas Grubu
    • 5-Eğitim İhtisas Grubu
    • 6-Denetim İhtisas Grubu
    • 7-Kaza Sonrası Müdahale İhtisas Grubu
  • 2021-2023 İhtisas Gruplarının Çalışmaları
    • 1- Öncelikli Alanlar Çalışmaları
    • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi Çalışmaları
    • 3- Altyapı Çalışmaları
    • 4- Araçlar Çalışmaları
    • 5- Eğitim Çalışmaları
    • 6- Denetim Çalışmaları
    • 7- Kaza Sonrası Müdahale Çalışmaları
  • Birleşmiş Milletler
    • Deklarasyonlar
    • DSÖ
    • UNRSTF
    • GRSF
    • GRSP
    • UNCTAD
  • Avrupa Birliği
    • Avrupa Komisyonu
    • ERSO
    • ETSC
    • EuroRAP
    • ACEA
  • Diğer Ülkeler
  • Diğer Uluslararası Kuruluşlar
  • Paydaş Kurum Yayınları
  • Kitap, Makale, Araştırma
  • Afiş - Broşür
  • Kamu Spotları

İLETİŞİM

  • STRATEJİ BELGESİ
    • Önsöz
    • Yönetici Özeti
    • 1. Durum Değerlendirmesi
    • 2. Trafik Güvenliği Misyonumuz
    • 3. Trafik Güvenliği Vizyonumuz
    • 4. Kılavuz İlkerlerimiz
    • 5. Temel Değerlerimiz
    • 6. Metod ve Yöntem
    • 7. Alınacak Tedbirler ve Yapılacak Çalışmalar
      • Öncelikli Alanlar / Hız
      • Öncelikli Alanlar / İncinebilir Yol Kullanıcıları
      • Öncelikli Alanlar / Kaza Kara Noktaları
      • Müdahale Alanları / Yönetim
      • Müdahale Alanları / Altyapı
      • Müdahale Alanları / Araçlar
      • Müdahale Alanları / Eğitim
      • Müdahale Alanları / Denetim
      • Müdahale Alanları/Kaza Sonrası
    • 8. Trafik Güvenliğinin Geleceği
    • 9. Ölçme ve Değerlendirme
    • 10. İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri
    • 11. Kaynakça
  • EYLEM PLANI
    • 1. Öncelikli Alanlar
      • Aşırı Hız
      • İncinebilir Yol Kullanıcıları
      • Kaza Kara Noktalarının İyileştirilmesi
    • 2. Müdahale Gerçekleştirilecek Alanlar
      • Trafik Güvenliği Yönetimi
      • Altyapı: Yol ve Yol Çevresi
      • Araçlar
      • Yol Kullanıcılara Yönelik Eğitimler
      • Trafik Denetimleri
      • Kaza Sonrası Müdahale, Bakım ve Rehabilitasyon
  • KURUMSAL
    • Eşgüdüm Kurulu
    • İzleme ve Yürütme Kurulu
    • İhtisas Grupları
      • 1- Öncelikli Alanlar
      • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi
      • 3- Altyapı
      • 4- Araçlar
      • 5- Eğitim
      • 6- Denetim
      • 7- Kaza Sonrası Müdahale
    • Mevzuat
      • Cumhurbaşkanlığı Genelgesi
      • Bakanlık Talimatı
      • Usul ve Esaslar
    • Kurumsal Yapılar Şeması
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • GÜNCEL
    • Gelişmeler ve İlerlemeler
      • Eşgüdüm Kurulu Toplantıları
      • İzleme ve Yürütme Kurulu Toplantıları
    • Haberler
    • Duyurular
  • YAYINLAR
    • 2024-2027 İhtisas Gruplarının Çalışmaları
      • 1-Öncelikli Alanlar İhtisas Grubu
      • 2-Trafik Güvenliği Yönetimi İhtisas Grubu
      • 3-Altyapı İhtisas Grubu
      • 4-Araçlar İhtisas Grubu
      • 5-Eğitim İhtisas Grubu
      • 6-Denetim İhtisas Grubu
      • 7-Kaza Sonrası Müdahale İhtisas Grubu
    • 2021-2023 İhtisas Gruplarının Çalışmaları
      • 1- Öncelikli Alanlar Çalışmaları
      • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi Çalışmaları
      • 3- Altyapı Çalışmaları
      • 4- Araçlar Çalışmaları
      • 5- Eğitim Çalışmaları
      • 6- Denetim Çalışmaları
      • 7- Kaza Sonrası Müdahale Çalışmaları
    • Birleşmiş Milletler
      • Deklarasyonlar
      • DSÖ
      • UNRSTF
      • GRSF
      • GRSP
      • UNCTAD
    • Avrupa Birliği
      • Avrupa Komisyonu
      • ERSO
      • ETSC
      • EuroRAP
      • ACEA
    • Diğer Ülkeler
    • Diğer Uluslararası Kuruluşlar
    • Paydaş Kurum Yayınları
    • Kitap, Makale, Araştırma
    • Afiş - Broşür
    • Kamu Spotları
  • İLETİŞİM

Sosyal Medyada Takip Edin

  @TrafikEgm
2025 Güvenli Trafik
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız