T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Yolların, caddelerin ve sokakların güvenlik seviyesinin yükseltilmesi, yol kesimine uygun hız sınırlarının belirlenmesi ve bu hız sınırlarına uyum sağlanmasıyla birlikte, trafik kazaları sonucu meydana gelmesi muhtemel birçok can kaybının önlenmesinde önemli bir mesafe kat edilebilmesi mümkündür.
Karayolu ağında güvensiz yol kesimlerinin bulunması, iki yönlü trafik tarafından kullanılan bölünmemiş yolların varlığı, yol kenarlarında kaza durumunda ölümcül sonuçları artıran ağaçların, direklerin, duvarların bulunması gibi hususlar trafik güvenliği bakımından yol ve çevresine ilişkin altyapı düzenlemelerinin yapılmasını zorunlu kılmaktadır.
Karayolları Genel Müdürlüğü’nün sorumluluğu altında; 3.060 km otoyol (%4,5), 31.002 km devlet yolu (%45,4)ve 34.185 km il yolu (%50,1) olmak üzere toplam 68.247 km yol ağı bulunmaktadır. Toplam yol ağının 27.181 km’si (%39,8) bölünmüş yoldur.
Karayolları yatırımlarının sosyo-ekonomik etkileri ile ilgili olarak değişik ülkelerde yapılan çalışmalarda elde edilen sonuçlar; karayoluna yapılan kamu yatırımlarının oldukça yüksek katma değer yarattığını ortaya koymaktadır.
Bölünmüş yol çalışmaları ile yol geometrik yapısındaki kazalara sebebiyet veren düşük yarıçaplı yatay ve düşey geometride yapılan iyileştirmelerle; duruş, görüş mesafeleri artırılmış, kavşak geometrilerinde yapılan iyileştirmelerle de kavşak alanı içerisindeki belirsiz alanlar giderilmiş, yanal görüş mesafesi artırılarak kaza şiddetinde azalmalar sağlanmıştır.
Karayollarında yaşanan trafik kazalarında yol kusurlarını en aza indirebilmek için;
Yol geometrisinde iyileştirme kapsamında; otoyol yapımı, bölünmüş yol yapımı, kavşak düzenlenmesi, tırmanma şeridi yapımı, şerit genişletmesi veya daraltması, banket genişletmesi, sığınma cebi inşası, sanat yapısı yapımı çalışmaları,
Trafik güvenlik ekipmanları ile iyileştirme kapsamında; otokorkuluk yapımı, sinyalizasyon, yatay ve düşey işaretleme uygulaması, aydınlatma, alt-üst geçit yapımı, kaza kara noktalarının iyileştirilmesi çalışmaları kesintisiz devam etmektedir.
Şehiriçi ulaşıma entegre bisiklet yollarının yanı sıra; Avrupa Bisiklet Ağı (Eurovelo) ile entegre bir şekilde ülkemizin tarihi, doğası ve kültürüyle öne çıkan bölgelerini de kapsayacak 3.165 km güzergah için “Şehirlerarası Ulaşım ve Turizm Amaçlı Bisiklet Yolları Master Planı” hazırlanmış ve ulusal düzeyde bir vizyon oluşturacak “Stratejiler ve Standartlar” kapsamında “Anadolu Koridoru” ve “Kıyı Koridoru” olarak iki güzergah belirlenmiştir. Ayrıca, “Bisiklet Yolları Yönetmeliği” yayımlanmış, sürücü ve yol emniyetinin sağlanmasına yönelik olarak “Güvenli Bisiklet Sürüş Teknikleri El Kitabı” hazırlanarak “Şehiriçi Bisiklet Yolları Kılavuzu”nda da güncelleme yapılmış ve “Bisiklet Yolları Kılavuzu” hazırlanmıştır.
Yol altyapısı; geçmişte, çoğu zaman yayalar, bisiklet ve motosikletlilerin güvenliği pahasına motorlu ulaşıma odaklanmıştır. Günümüzde pek çok ülke tarafından yürüyüş ve bisiklete binme yaygınlaştırılırken, bununla bağlantılı olarak trafikte yaralanma riskini azaltacak nitelikte altyapı geliştirilmediğinden, yayalar ve bisikletliler halen aynı yolu yüksek hızlı araçlarla paylaşmak zorundadırlar. Sonuç itibariyle altyapının iyileştirilmesi ile birlikte;
•Yolu kullanan herkes için güvenli altyapının sağlanması,
•Bisiklet yolları/şeritlerinin açılması, yol kenarlarının daha güvenli hale getirilmesi,
•Daha güvenli kavşakların tasarlanması,
•Bağlantı yollarının geçiş yollarından ayrılması,
•Taşıtsız bölgeler oluşturularak insanlara öncelik verilmesi,
•Yerleşim ve okul bölgelerinde trafik ve hızının sınırlandırılması,
•Toplu taşıma için daha iyi güvenli güzergahların kullanımı, sağlanabilecektir.
Kısaca; altyapı tasarımı ve geliştirilmesi trafik yaralanmalarını ve ölümlerini azaltır, emisyonları düşürür, hız yönetimi stratejisi ile entegre edildiğinde yürüyüş ve bisiklet kullanmayı yaygınlaştırır ve şahsi araç kullanımından toplu taşımaya geçişi kolaylaştırır.
Altyapı: Yol ve Yol Çevresi
Amaç |
A.5. Altyapının, Yol ve Yol Çevresinin Güvenlik Standartlarının Yükseltilerek Trafik Güvenliğine Katkı Sağlanması |
Hedef-1 |
H.5.1. Karayolları Genel Müdürlüğü sorumluluğunda bulunan yol ağında trafik güvenliğini artırıcı önlemlerin alınması ve sürekliliği sağlanarak geliştirilmesi |
Hedef-2 |
H.5.2. Şehiriçi ve şehirdışı karayollarında yol ve yakın çevresi denetimlerinin yapılarak, tespit edilen olumsuzluklar hakkında gerekli iyileştirmelerin yapılması suretiyle karayollarında trafik güvenliğinin artırılması |
Hedef-3 |
H.5.3. Şehiriçi ve şehirdışı karayollarında trafik işaretlerinin tüm yol kullanıcıları tarafından bilinirliğinin artırılması |
Hedef-4 |
H.5.4. İşletim hızının yüksek olduğu şehirlerarası devlet karayollarına bitişik ve bu yollarla bağlantılı olarak gerçekleştirilen ticari faaliyetlerin düzenlenerek, bu yol kesimlerinde yol kullanıcılarının ve ticaret erbabının trafik güvenliğinin artırılması |
Hedef-5 |
H.5.5. Hemzemin geçitlerden mevzuata uygun olmayanların düzeltilmesi ve hemzemin geçit bulunan yol kesimlerinde yol kullanıcılarının trafik güvenliğinin artırılması |
Hedef-6 |
H.5.6. Şehiriçi ve şehirdışı yollardaki kavşaklarda trafik güvenliğinin artırılması |
Hedef-7 |
H.5.7. Bisikletliler için dünya standartlarına uygun bisiklet yolları ve bisiklet rotalarının oluşturulması |
Hedef-8 |
H.5.8. Şehiriçi trafiğinin sakinleştirilmesine yönelik tedbirlerin alınmasıyla trafik güvenliğine katkı sunulması |
Hedef-9 |
H.5.9. Toplu taşımaya erişim kolaylığı sağlanarak, bireysel araç kullanımının trafik güvenliği üzerindeki olumsuz etkilerinin azaltılması |
Hedef-10 |
H.5.10. Yaşlılar, çocuklar ve dezavantajlılar başta olmak üzere incinebilir yol kullanıcılarının yaya kaldırımı kullanımlarının kolaylaştırılması ve yaya geçitlerindeki erişilebilirliğin artırılması |
Hedef-11 |
H.5.11. Öğrencilerin okulllarına yaya olarak gidiş ve gelişlerde kullandığı güzergahlarda bulunan kaldırımlarda, yaya geçitlerinde ve yol çevresinde gerekli düzenlemelerin ve iyileştirmelerin yapılarak öğrenciler için “Güvenli Okul Yolları” nın oluşturulması |
Hedefler ve Performans Göstergelerinden Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar Tablosu |
1. Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı • Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu Genel Müdürlüğü 2. Adalet Bakanlığı • Kişisel Verileri Koruma Kurumu 3. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı • Aile ve Toplum Hizmetleri Genel Müdürlüğü • Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü 4. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı • Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü • Mekansal Planlama Genel Müdürlüğü • Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü 5. İçişleri Bakanlığı • Emniyet Genel Müdürlüğü • İller İdaresi Genel Müdürlüğü • Jandarma Genel Komutanlığı 6. Milli Eğitim Bakanlığı • Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü • Ortaöğretim Genel Müdürlüğü • Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü • Temel Eğitim Genel Müdürlüğü 7. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı • Türkiye İstatistik Kurumu Başkanlığı 8. Sağlık Bakanlığı • Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü |
Hedefler ve Performans Göstergelerinden Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar Tablosu |
9. Tarım ve Orman Bakanlığı • Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü • Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü • Hayvancılık Genel Müdürlüğü • Tarım Reformu Genel Müdürlüğü 10. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı • Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü • Karayolları Genel Müdürlüğü • Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları Genel Müdürlüğü • Ulaşım Emniyeti İnceleme Merkezi Başkanlığı • Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü 11. Belediyeler 12. Sürücü Eğitimcileri Konfederasyonu 13. Türkiye Belediyeler Birliği 14. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Karayolu Yolcu Taşımacılığı Sektör Meclisi 15. Türkiye Sigorta Birliği 16. Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu 17. Türkiye Tarım Kredi Kooperatifleri 18. Türkiye Ziraat Odaları Birliği 19. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 5.1.1: KGM yol ağında belirlenen kesimlerde yapılacak bölünmüş yol (otoyol hariç) uzunluğu (km) |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):- |
%10 |
404 |
703 |
1.054 |
1.524 |
PG 5.1.2: 2023 yılına kadar Karayolu Bölge İşletme Merkezinde kurulması planlanan Karayolu Trafik Kontrol Merkezi sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): - |
%10 |
- |
- |
- |
2 |
PG 5.1.3: AUS’tan sorumlu birim kurulan yerel yönetim sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Belediyeler İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü |
%5 |
- |
30 |
30 |
21 |
PG 5.1.4: KGM yol ağında yapılacak sarsma bandı uzunluğu (km) |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): - |
%5 |
750 |
1.500 |
2.250 |
3.000 |
PG 5.1.5: Devlet ve il yollarında yatay işaretleme miktarı (milyon m2) |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Belediyeler, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü |
%5 |
31 |
62 |
95 |
128 |
PG 5.1.6: Devlet ve il yollarında düşey işaretleme miktarı (bin m2) |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Belediyeler, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü |
%10 |
175 |
350 |
535 |
720 |
PG 5.1.7: Devlet ve il yollarında otokorkuluk yapım uzunluğu (km) |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): - |
%10 |
1.500 |
3.000 |
4.500 |
6.000 |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 5.1.8: Devlet ve il yollarında yapımı tamamlanan “Motosiklet Dostu Koruyucu Otokorkuluk” uzunluğunun tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): - |
%5 |
- |
%10 |
%20 |
%30 |
PG 5.1.9: KGM yol ağında kurulacak Ağırlık ve Boyut Kontrol Sistemi sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): - |
%5 |
2 |
6 |
10 |
15 |
PG 5.1.10: KGM yol ağında gerçekleştirilecek ulaşım etütleri sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): - |
%10 |
4.500 |
9.000 |
13.500 |
18.500 |
PG 5.1.11: Otoyol, devlet/il yollarında; yoldan çıkma/viraj, eğim vb. konularda sürücüleri uyarmaya yarayan yansıtıcı/reflektif özelliği olan işaret tabelası veya bunu karşılayacak özellikte tabelaların yerleştirilmesi amacıyla yürütülen çalışmaların tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü |
%5 |
- |
%30 |
%50 |
%100 |
PG 5.1.12: Yakın çevresinde hayvancılık faaliyeti yürütülen ve işletme hızının yüksek olduğu şehirlerarası devlet karayollarının belirleneceği ve bu yolları kullanan sürücülerin uyarılması amacıyla yapılacak çalışmaları içeren programın tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü, Hayvancılık Genel Müdürlüğü |
%5 |
- |
%30 |
%60 |
%100 |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 5.1.13: Yabani hayvanların göç yolu üzerinde bulunan veya yakın çevresinde bu türden ormanlık alan bulunan ve işletme hızının yüksek olduğu şehirlerarası devlet karayollarında hayvanların karşıdan karşıya güvenli şekilde geçiş yapmasına imkan veren ve kontrolsüz geçişleri engelleyen fiziki düzenlemeleri içerecek programın tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü |
%10 |
- |
%30 |
%60 |
%100 |
PG 5.1.14: Devlet yolları, il yolları ve otoyollarda yoldan çıkan/savrulan araçların yoğun olduğu noktalarda yapılacak iyileştirme çalışmalarının tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı |
%5 |
- |
%10 |
%30 |
%50 |
PG 5.2.1: Tüm yollarımızı, fonksiyonlarına ve taşıdıkları trafik hacmine göre sınıflandırarak hızlarının standardize edilebilmesi amacıyla yürütülecek EuroRap (Avrupa Yol Değerlendirme Programı) benzeri “Türkiye Yol Değerlendirme Programı”nın tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler |
%20 |
- |
%30 |
%60 |
%100 |
PG 5.2.2: Ana arterleri ve güzergahları oluşturan yol ağı başta olmak üzere aydınlatmaları yetersiz kavşaklar ile trafik kazalarının yoğunlukla meydana geldiği yol kesimleri ve kaza kara noktalarının aydınlatılmasına veya yansıtıcı/reflektif uyarı işaret levhası konulmasına yönelik yapılan çalışmaların tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Belediyeler |
%20 |
- |
%30 |
%50 |
%100 |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 5.2.3: Enerji tasarrufu ve yeterli aydınlanmanın sağlanması için sensörlü aydınlatma sistemlerinin kurulumu amacıyla belediyelerin eşgüdümü için yürütülecek proje veya yapılacak eğitim çalışması sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü |
%20 |
- |
2 |
4 |
6 |
PG 5.2.4: Yabani hayvan geçişlerinin sık görüldüğü alanlara tesis edilecek yansıtıcı/reflektif uyarı işaret tabelası veya bunu karşılayacak özellikte tabelaların konulmasına ilişkin çalışmaların tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, Belediyeler |
%20 |
- |
%30 |
%50 |
100 |
PG 5.2.5: Şehiriçi ve şehirdışı yollar ile cadde ve sokaklarda iş makinesinin sabit/hareket halinde karayolunun veya yayalara ayrılmış olan kaldırım ve yolların belli bir kesimini kapatması durumunda, tehlike yaratıp yaratmadığına bakılmaksızın gerekli güvenlik tedbirlerinin alınıp alınmadığının denetiminin, söz konusu karayolu kesiminde çalışma izni veren sorumlu birim tarafından yapılması amacıyla gerekli çalışmaların tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Belediyeler |
%20 |
- |
%50 |
%100 |
- |
PG 5.3.1: Yerleşim yeri içerisindeki karayolundan yararlananlara yol, trafik durumu ve yolun çevresi ile ilgili bilgi vermek, yasaklama ve kısıtlamaları bildirmek amacıyla kullanılan yer işaretlemeleri veya benzerlerinin mevzuata uygunluğunun incelenme oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, İller İdaresi Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Belediyeler |
%30 |
- |
%100 |
%100 |
%100 |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 5.3.2: Sürücülerin, yayaların yoğun olduğu bölgelere, kavşaklara ve okul geçitlerine gelmeden önce ikaz edilmesi amacıyla yansıtıcı/reflektif uyarı işaret tabelası veya benzeri uyarı sistemlerinin kurulmasını teşvik etmek üzere gerekli standart oluşturularak belediyelerin eşgüdümü için yürütülecek çalışmaların tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü, Belediyeler |
%30 |
- |
%30 |
%50 |
%100 |
PG 5.3.3: Trafik işaretlerinin bilinirliğinin artırılmasına yönelik olarak okullarda, sürücü kurslarında, kampanya ve eğitim faaliyetlerinde dağıtılacak doküman sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu, Sürücü Eğitimcileri Konfederasyonu, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği |
%40 |
- |
250.000 |
250.000 |
250.000 |
PG 5.4.1: Şehirler arası karayolu ağındaki işletim hızı yüksek olan yol kesimlerinin yakın çevresinde yer alan satış yerleri ile ticari işletmelerin faaliyetlerinin men edilerek kaldırılması veya yasal olarak kaldırılması mümkün olmayanların ise işletmeler ile yol arasındaki katılım/bağlantı yollarının trafik güvenliğine zarar vermesinin önlenmesi amacıyla yapılacak tarama ve değerlendirme çalışması sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Belediyeler İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı |
%100 |
- |
6 |
6 |
6 |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 5.5.1: Hemzemin geçitlerde yapılan yıllık periyodik trafik güvenliği değerlendirmesi sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler |
%25 |
- |
2 |
2 |
2 |
PG 5.5.2: Hemzemin geçitlerin; 3/7/2013 tarihli ve 28696 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Demiryolu Hemzemin Geçitlerinde Alınacak Tedbirler ve Uygulama Esasları Hakkında Yönetmeliğe” uygun hale getirilmesine ilişkin çalışmaların tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler |
%25 |
- |
%30 |
%50 |
%100 |
PG.5.5.3: Kontrollü hale getirilen hemzemin geçit sayısı |
SORUMLU KURUM(LAR): Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler |
%25 |
1.190 |
50 |
50 |
50 |
PG.5.5.4: Alt-üst geçit haline getirilen hemzemin geçit sayısı |
SORUMLU KURUM(LAR): Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler |
%25 |
9 |
6 |
6 |
6 |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 5.6.1: KGM sorumluluğundaki karayollarında bulunan kavşaklarda trafik güvenliğinin artırılması amacıyla yapılacak karayolu altyapısı ve yol çevresi düzenleme yıllık çalışmalarının tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler, Ulaşım Emniyeti İnceleme Merkezi Başkanlığı |
%25 |
- |
%100 |
%100 |
%100 |
PG 5.6.2: Belediyelerin sorumluluğunda bulunan karayollarındaki kavşaklarda trafik güvenliğinin artırılması amacıyla yapılacak karayolu altyapısı ve yol çevresi düzenleme amaçlı eğitim, koordinasyon ve eşgüdüm çalışması sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü |
%25 |
- |
6 |
6 |
6 |
PG 5.6.3: Kaza yoğunluğu yüksek olan ve tıkanıklık meydana gelen şehiriçi kavşakların “Sarı Kutu” yöntemiyle taranması veya “Farklı Yükseklikte Kavşak Kolları”nın inşası gibi modern yöntemlerle daha güvenlikli hale getirilmesi amacıyla belediyelerin eşgüdümü için yürütülecek proje veya yapılacak eğitim çalışması sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü Karayolları Genel Müdürlüğü, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı |
%10 |
- |
6 |
6 |
6 |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 5.6.4: Kaza yoğunluğu yüksek olan ve tıkanıklık meydana gelen şehiriçi kavşaklarda bulunan “Yol Ver”işaret levhası ile “Yol Ver” çizgilerinin birlikte kullanılması amacıyla; belediyelerin eşgüdümü için yürütülecek proje veya yapılacak eğitim çalışması sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı |
%20 |
- |
6 |
6 |
6 |
PG 5.6.5: Trafik güvenliği açısından risk oluşturan kontrolsüz kavşakların dönel kavşağa çevrilmesine ilişkin yıllık çalışmaların tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Belediyeler İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler, |
%20 |
- |
%100 |
%100 |
%100 |
PG 5.7.1: Yerel yönetimler tarafından yetki alanlarındaki tüm bisiklet yollarına ait bilgilerin “Bisiklet Yolları Veri Tabanı”na kaydedilmesine ilişkin çalışmaların tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü |
%25 |
- |
%100 |
%100 |
%100 |
PG 5.7.2: Bisiklet yolu projelerinden sorumlu Bakanlıkça %50 hibe desteği verilenlerin oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü |
%25 |
- |
%100 |
%100 |
%100 |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 5.7.3: Bisikletli sürücüler için yatay ve düşey işaretlemesi yapılacak bisiklet güzergahının tüm bisiklet güzergahına oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü |
%25 |
- |
%20 |
%50 |
%100 |
PG 5.7.4: Tarımsal faaliyetlerin yoğun olduğu bölgelerde işletme hızının yüksek olduğu şehirlerarası devlet karayollarında tarım araçlarını (traktör, çapa, biçerdöver, patoz vb) kullanmalarının zaruri olduğu yol kesimlerinin tespit edilerek bu araçların söz konusu yol kesimlerini güvenli olarak kullanmalarına imkan sağlayan yol yapısı ve çevresel düzenlemelerin yıllık değerlendirme sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Belediyeler, Tarım Reformu Genel Müdürlüğü, Türkiye Ziraat Odaları Birliği, Türkiye Tarım Kredi Kooperatifleri |
%25 |
- |
1 |
1 |
1 |
PG 5.8.1: Araç trafiğinin sınırlandırılması, yayalaştırma veya trafiğin sakinleştirilmesi çalışmaları yapmak üzere; belediyelerin eşgüdümü için yürütülecek proje veya yapılacak eğitim çalışması sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu Genel Müdürlüğü |
%50 |
- |
4 |
4 |
4 |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 5.8.2: Araç trafiğinin sınırlandırıldığı, yayalaştırılan veya trafiğin sakinleştirildiği alanlarda güvenli alternatif ulaşım modlarının hayata geçirilmesi amacıyla; belediyelerin eşgüdümü için yürütülecek proje veya yapılacak eğitim çalışması sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü |
%25 |
- |
4 |
4 |
4 |
PG 5.8.3: Bireysel araç kullanımının zararlı sonuçlarını azaltmaya yönelik çalışmaları hayata geçirebilmek amacıyla; belediyelerin eşgüdümü için yürütülecek proje veya yapılacak eğitim çalışması sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu Genel Müdürlüğü, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü |
%25 |
- |
4 |
4 |
4 |
PG 5.9.1: Toplu taşıma kullanımının özendirilmesine yönelik çalışmaların hayata geçirilmesi amacıyla; belediyelerin eşgüdümü için yürütülecek proje veya yapılacak eğitim çalışması sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu Genel Müdürlüğü, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü |
%100 |
- |
4 |
4 |
4 |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 5.10.1: Engelliler ve hareket kısıtlılığı bulunan kişilerin hareketliliğinin ve konforunun artırılması amacıyla; günümüz şartlarına uygun olan ihtiyaçların belirlenmesi ve bunlarla ilgili yapılacak çalışma sayısı |
SORUMLU BİRİM(LER): Aile ve Toplum Hizmetleri Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK BİRİM(LER): Karayolları Genel Müdürlüğü, Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Kişisel Verileri Koruma Kurumu, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler, |
%25 |
- |
2 |
2 |
2 |
PG 5.10.2: Şehiriçinde yaşlılar, çocuklar ve engelliler başta olmak üzere incinebilir ve dezavantajlı yol kullanıcıları tarafından erişilebilir kaldırımların yapımına yönelik; belediyelerin eşgüdümü için yürütülecek proje veya yapılacak eğitim çalışması sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Aile ve Toplum Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu Genel Müdürlüğü |
%25 |
- |
6 |
6 |
6 |
PG 5.10.3: Yaya kaldırımı ve yaya geçitlerinin görme engellilerin hareketine uygun yer işaretlemeleri ve yaya geçitlerinin sesli ikaz sistemiyle, butonlu uygulamaların engellilerin ve çocukların erişimine uygun olarak yapılması amacıyla belediyelerin eşgüdümü için yürütülecek proje veya yapılacak eğitim çalışması sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu Genel Müdürlüğü |
%25 |
- |
6 |
6 |
6 |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 5.10.4: Şehiriçi yaya kaldırımlarında koruyucu bariyer uygulanmasına yönelik belediyelerin eşgüdümü için yürütülecek proje veya yapılacak eğitim çalışması sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı |
%25 |
- |
6 |
6 |
6 |
PG 5.11.1: “Güvenli Okul Yolu” projesi kapsamında her il ve ilçede ilköğretim okulunun tespit edilerek, öğrencilerin bu okula yaya olarak herhangi bir engel veya trafik tehlikesiyle karşılaşmadan gidip gelebilecekleri, yaya kaldırımı yapısı ve yaya geçitlerinin fiziki yapısının çocukların erişimine uygun hale getirileceği, özel işaret ve levhalarla “Güvenli Okul Yolu” olduğu anlaşılacak şekilde belirginleştirileceği, yeterli derecede aydınlatmanın sağlanacağı ve güzergahı oluşturan sokaklardaki trafik hızının 30 Km/s ile sınırlandırılacağı güzergahların sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı |
%30 |
- |
1.003 |
2.006 |
3.009 |
PG 5.11.2: Trafik güvenliği konusunda kamuoyunda farkındalığı artırmak amacıyla diğer şehirlere de örnek oluşturacak nitelikte ulaşım standartlarını geliştirerek en iyi yol altyapısı, yol ve çevre düzenleme projelerini hayata geçiren şehirlerimizin ödüllendirilmesi ve kamuoyuna duyrulması amacıyla “Güvenli Trafik Şehri” uygulamasına yönelik düzenlenen programların sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü, İller İdaresi Genel Müdürlüğü, Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü, Mekansal Planlama Genel Müdürlüğü |
%30 |
- |
1 |
1 |
1 |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 5.11.3: Ülkemiz genelinde karayolu ağındaki ulaşım sorunlarının tespit edilmesi ve yeni hayata geçirilen altyapı projelerinin etkinliğinin ve sunduğu avantajlı yönlerin belirlenmesi amacıyla faaliyet gösteren ulaştırma sektörü temsilcilerine ve yol kullanıcılarına yönelik yapılan “Ulusal Trafik ve Seyahat Anketi” sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Türkiye İstatistik Kurumu Başkanlığı, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Karayolu Yolcu Taşımacılığı Sektör Meclisi, Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu, Türkiye Sigorta Birliği |
%40 |
- |
1 |
1 |
1 |
Riskler |
•Kuzey-Güney ana arterleri üzerinde arazi yapısındaki zorlukların ve heyelanların çalışma takviminde aksamalara neden olması •Kamulaştırma problemleri •Altyapı tesisi için yer temini ve izin alımı konusunda yaşanabilecek sorunlar •KKN ve KPYK iyileştirme çalışmalarında yaşanabilecek sapmalar •Yatay ve düşey işaretleme ile otokorkuluk çalışmalarında yaşanabilecek aksamalar •Teknolojik gelişmelerin çok hızlı gerçekleşmesi •Ulaşım etütleri çalışmalarında kullanılan cihaz, cihaz aksesuarları, yedek parça, ekipman vb. malzemelerin zamanında temin edilememesi •Tespit ve erişilebilirlik düzenlemesi yapılması için personel ve bütçe yetersizliği •Kurumsal önceliklerin değişmesi •İnsan kaynakları yönetiminde yaşanması muhtemel aksaklıklar ve uzman personel istihdamında sürekliliğin sağlanamaması •Kurumlar arası işbirliği ve koordinasyon eksikliği •Avrupa yol standartları ile ülkemiz yol standartlarının aynı olmaması |
Stratejiler |
•Yol yapım çalışmalarında “Ana limanların karayolu ve demiryolu bağlantıları ve sınır kapılarına bağlantı yapan koridorlarda karayolu yatırımlarının tamamlanması” ve “karayolu ağında ağır taşıt trafiğinin yoğun olduğu kesimlerde bölünmüş yol ve BSK yatırımlarının yapılması” •Yapım çalışmalarında, Yıllık Ortalama Günlük Ağır Taşıt Trafiğine (YOGOT) göre TIR Güzergâhları, Doğu-Batı koridorları, Kuzey-Güney ana arterleri, limanlar ve sınır kapıları ile uluslararası koridor olmaları dikkate alınarak yapılan önceliklendirme çalışmalarının belirleyici olması •Şehiriçi ve şehirlerarası yollarda yapılacak alt ve üstyapı çalışmalarında; planlama, tasarım ve yapım aşamalarında trafik güvenliği ile ilgili ulusal ve uluslararası standartlara titizlikle uyulması •Trafik yönetiminde; akıllı ulaşım sistemlerinden (trafik sensörleri, kameralar, değişken mesaj sistemleri, şerit kontrol işaretleri, elektronik denetleme sistemleri, trafik yoğunluğuna duyarlı trafik yönetimi ve uydu takip sistemleri, trafik ışıklarını düzenleyici akıllı sensörler vb.) azami ölçüde yararlanılması •Akıllı ulaşım sistemlerini destekleyen teknolojilerin ülkemizde üretimi ve üniversiteler ve sanayi kuruluşları ile işbirliği içerisinde teşvik edilmesi •Şehirlerin trafik sorunlarının çözümü için ölçüm yapmak ve veri toplamak amaçlı, kontrol merkezlerinde, kamera sistemlerinden, önemli kavşak ve geçiş noktalarından, araçların navigasyon ve GPS cihazlarından ve diğer benzeri sistemlerden toplanan verilerin değerlendirilmesiyle şehir trafiğinin etkin bir şekilde yönetilmesi •Karayolu ağının korunması, iyileştirilmesi ve yönetilmesini sağlamak amacıyla karayolları Akıllı Ulaşım Sistemleri (AUS) uygulamalarının yaygınlaştırılması ve akıllı ulaşım sistemlerini destekleyen teknolojilerin ülkemizde üretimi •Karayolu ağında trafik güvenliğinin artırılması ve yolların korunması amacıyla ağırlık ve boyut kontrolünün yaygınlaştırılması •Bakım, onarım, modernizasyon, ön ihbar sistemi kurulumu, boyut kontrol sistemi yüksek hızlı hareketli ağırlık ölçüm cihazı gibi elektronik sistemlerin kurulumu, karayolları denetim istasyonlarının mevcut durumları göz önünde bulundurularak çalışmalar için önceliklendirme sıralamasının yapılması •Yaya geçitlerinde tespit edilen eksikliklerin giderilerek erişilebilirlik düzenlemelerinin yapılması •Kurumlar arası işbirliği ile etkinliğin artırılması, tespit ve uygulama sonrası gerekli analizlerin yapılması |
Tespitler |
•Kaza önleme hedefine yönelik olarak, yol kullanıcısı ve taşıt özelliklerini göz önünde bulunduran, uluslararası standartlara uygun teknolojik denetim yöntemlerinin geliştirilerek uygulamaya konulması •“Güvenli Okul Yolları” projesinin başlatılması ve Valilik/ Kaymakamlık koordinesinde İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri, İl/İlçe Emniyet Müdürlükleri ve Belediye ile gerekli çalışmaların yapılması •Şehiriçi yollar da dahil olmak üzere trafik işaretlerinin standartlara uygun olup olmadığını denetlenmesi •Yatırım programının kapsadığı işler için gerekli bütçe ödeneklerinin sağlanamaması durumunda hedeflerde sapmaların yaşanması •Yeterli sayıda deneyimli teknik personelin bulunmaması sebebiyle iş sürecinde aksaklıkların yaşanabilmesi •Mevsim şartlarının uygun olmaması durumunda, devlet ve il yollarındaki yatay işaretleme çalışmalarında aksamaların yaşanabilmesi •Taşınmazların kamulaştırılması sürecinde hukuki nedenlerle uzamaların meydana gelmesi •Trafik kaynaklı hava kirliliği etkilerinin azaltılması, beden ve ruh sağlığının korunması, yaşam kalitesinin arttırılması ve çevre koruma bilincinin geliştirilmesi aynı zamanda kent estetiğine katkı sağlanması amacıyla Cumhurbaşkanlığı Eylem Planında “Daha yeşil ve yaşanabilir şehirler hedefi kapsamında 3000 km bisiklet yolu yapılması” işinin yer alması •Yerel yönetimlerin bisiklet yolları yapım projelerine Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca maddi destek verilmesi •Sürücü ve araç sayısında her geçen gün artış yaşanması •Bir trafik kültürü oluşturulması için verilen eğitimlerin yetersizliği •Ülke genelinde hız sınırının benzer yollarda farklılık göstermesi |
İhtiyaçlar |
•Hedefler ile bütçe kaynakları arasındaki dengenin sağlanması •Paydaşlar ile koordinasyonun sağlanması çalışmasına önem verilmesi •Kurumsal kapasitenin artırılması •Önceliklendirme çalışmalarına önem verilmesi •Malzeme temininde yaşanabilecek aksaklıkların giderilmesine yönelik çalışmalar yapılması •Uzman personel istihdamında sürekliliğin sağlanması •Kurumsal hedeflerin politika belgesi, stratejik plan ve eylem planları çerçevesinde önceliklendirilmesi •Kullanılan araç-gereç ve malzemenin, insan kaynaklarının uluslararası standartlara uygun hale getirilmesi •Trafik birimlerinin, kullanılan araç-gereç ve malzemenin, insan kaynaklarının uluslararası standartlara uygun hale getirilmesi •Gerekli mevzuat düzenlemelerinin yapılması |
Sosyal Medyada Takip Edin