• Paydaş Kurumlar
  • TR
    • Türkçe
    • English
GÜVENLİ TRAFİK
GÜVENLİ TRAFİK
  • STRATEJİ BELGESİ

    Strateji Belgesi

    Bu Kısımda Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi'nin Detayları Bulunmaktadır.

    • Önsöz
    • Yönetici Özeti
    • 1. Durum Değerlendirmesi
    • 2. Trafik Güvenliği Misyonumuz
    • 3. Trafik Güvenliği Vizyonumuz
    • 4. Kılavuz İlkerlerimiz
    • 5. Temel Değerlerimiz
    • 6. Metod ve Yöntem
    • 7. Alınacak Tedbirler ve Yapılacak Çalışmalar
      • Öncelikli Alanlar / Hız
      • Öncelikli Alanlar / İncinebilir Yol Kullanıcıları
      • Öncelikli Alanlar / Kaza Kara Noktaları
      • Müdahale Alanları / Yönetim
      • Müdahale Alanları / Altyapı
      • Müdahale Alanları / Araçlar
      • Müdahale Alanları / Eğitim
      • Müdahale Alanları / Denetim
      • Müdahale Alanları/Kaza Sonrası
    • 8. Trafik Güvenliğinin Geleceği
    • 9. Ölçme ve Değerlendirme
    • 10. İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri
    • 11. Kaynakça
  • EYLEM PLANI

    Eylem Planı

    Bu Kısımda Karayolu Trafik Güvenliği Eylem Planının Detayları Bulunmaktadır.

    • 1. Öncelikli Alanlar
      • Aşırı Hız
      • İncinebilir Yol Kullanıcıları
      • Kaza Kara Noktalarının İyileştirilmesi
    • 2. Müdahale Gerçekleştirilecek Alanlar
      • Trafik Güvenliği Yönetimi
      • Altyapı: Yol ve Yol Çevresi
      • Araçlar
      • Yol Kullanıcılara Yönelik Eğitimler
      • Trafik Denetimleri
      • Kaza Sonrası Müdahale, Bakım ve Rehabilitasyon
  • KURUMSAL

    Kurumsal

    Kurumsal Doküman ve Bilgilerimize ek olarak Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi Kurul ve Gruplarına bu başlık altında ulaşabilirsiniz.

    • Eşgüdüm Kurulu
    • İzleme ve Yürütme Kurulu
    • Paydaş Kurumlar
    • İhtisas Grupları
      • 1- Öncelikli Alanlar
      • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi
      • 3- Altyapı
      • 4- Araçlar
      • 5- Eğitim
      • 6- Denetim
      • 7- Kaza Sonrası Müdahale
    • Mevzuat
      • Cumhurbaşkanlığı Genelgesi
      • Bakanlık Talimatı
      • Usul ve Esaslar
    • Kurumsal Yapılar Şeması
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • GÜNCEL

    Güncel

    Strateji Belgesi ve Eylem Planı ile ilgili gelişmeler ve kaydedilen ilerlemeler.

    • Gelişmeler ve İlerlemeler
    • Haberler
    • Duyurular
  • YAYINLAR

    Yayınlar

    Güvenli Trafikle ilgili tüm Video, Oyun, Kitap, Makale ve Araştırmalara bu başlık altından ulaşabilirsiniz.

    • İhtisas Gruplarının Çalışmaları
      • 1- Öncelikli Alanlar Çalışmaları
      • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi Çalışmaları
      • 3- Altyapı Çalışmaları
      • 4- Araçlar Çalışmaları
      • 5- Eğitim Çalışmaları
      • 6- Denetim Çalışmaları
      • 7- Kaza Sonrası Müdahale Çalışmaları
    • Birleşmiş Milletler
      • Deklarasyonlar
      • DSÖ
      • UNRSTF
      • GRSF
      • UNCTAD
    • Avrupa Birliği
      • Avrupa Komisyonu
      • ERSO
      • ETSC
    • Diğer Ülkeler
    • Diğer Uluslararası Kuruluşlar
    • Paydaş Kurum Yayınları
    • Kitap, Makale, Araştırma
    • Afiş - Broşür
    • Kamu Spotları
  • İLETİŞİM
Ara
  • STRATEJİ BELGESİ
    • Önsöz
    • Yönetici Özeti
    • 1. Durum Değerlendirmesi
    • 2. Trafik Güvenliği Misyonumuz
    • 3. Trafik Güvenliği Vizyonumuz
    • 4. Kılavuz İlkerlerimiz
    • 5. Temel Değerlerimiz
    • 6. Metod ve Yöntem
    • 7. Alınacak Tedbirler ve Yapılacak Çalışmalar
      • Öncelikli Alanlar / Hız
      • Öncelikli Alanlar / İncinebilir Yol Kullanıcıları
      • Öncelikli Alanlar / Kaza Kara Noktaları
      • Müdahale Alanları / Yönetim
      • Müdahale Alanları / Altyapı
      • Müdahale Alanları / Araçlar
      • Müdahale Alanları / Eğitim
      • Müdahale Alanları / Denetim
      • Müdahale Alanları/Kaza Sonrası
    • 8. Trafik Güvenliğinin Geleceği
    • 9. Ölçme ve Değerlendirme
    • 10. İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri
    • 11. Kaynakça
  • EYLEM PLANI
    • 1. Öncelikli Alanlar
      • Aşırı Hız
      • İncinebilir Yol Kullanıcıları
      • Kaza Kara Noktalarının İyileştirilmesi
    • 2. Müdahale Gerçekleştirilecek Alanlar
      • Trafik Güvenliği Yönetimi
      • Altyapı: Yol ve Yol Çevresi
      • Araçlar
      • Yol Kullanıcılara Yönelik Eğitimler
      • Trafik Denetimleri
      • Kaza Sonrası Müdahale, Bakım ve Rehabilitasyon
  • KURUMSAL
    • Eşgüdüm Kurulu
    • İzleme ve Yürütme Kurulu
    • Paydaş Kurumlar
    • İhtisas Grupları
      • 1- Öncelikli Alanlar
      • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi
      • 3- Altyapı
      • 4- Araçlar
      • 5- Eğitim
      • 6- Denetim
      • 7- Kaza Sonrası Müdahale
    • Mevzuat
      • Cumhurbaşkanlığı Genelgesi
      • Bakanlık Talimatı
      • Usul ve Esaslar
    • Kurumsal Yapılar Şeması
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • GÜNCEL
    • Gelişmeler ve İlerlemeler
    • Haberler
    • Duyurular
  • YAYINLAR
    • İhtisas Gruplarının Çalışmaları
      • 1- Öncelikli Alanlar Çalışmaları
      • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi Çalışmaları
      • 3- Altyapı Çalışmaları
      • 4- Araçlar Çalışmaları
      • 5- Eğitim Çalışmaları
      • 6- Denetim Çalışmaları
      • 7- Kaza Sonrası Müdahale Çalışmaları
    • Birleşmiş Milletler
      • Deklarasyonlar
      • DSÖ
      • UNRSTF
      • GRSF
      • UNCTAD
    • Avrupa Birliği
      • Avrupa Komisyonu
      • ERSO
      • ETSC
    • Diğer Ülkeler
    • Diğer Uluslararası Kuruluşlar
    • Paydaş Kurum Yayınları
    • Kitap, Makale, Araştırma
    • Afiş - Broşür
    • Kamu Spotları
  • İLETİŞİM

Kaza Kara Noktalarının İyileştirilmesi

Kaza Kara Noktalarının İyileştirilmesi
 

Dünyada trafik kazalarının yoğunlukla meydana geldiği yol kesimlerinin ifade edilmesi amacıyla kullanılan “Kaza Kara Noktası” kavramı; “genel olarak belli bir kaza türünde yoğunlaşma görülen yol kesimlerini tanımlamak” için kullanılmaktadır. Diğer bir deyişle, “kazaların meydana geldiği her nokta değil, belli kaza türünün yoğunlaştığı yol kesimi ve noktalara,” kaza kara noktası denilmektedir.

Trafik güvenliğinin sağlanması ve kaza sayılarının düşürülmesi hedefli çalışmalarda, kaza kara noktalarının belirlenmesi ve iyileştirilmesi önem kazanmaktadır.

Trafik güvenliğine yönelik çalışmalarda can kayıplarının azaltılmasındaki ilk aşama, günümüze kadarki belirli bir zaman diliminde trafik kazası sonucu can kayıplarının ve genel olarak trafik kazalarının yoğunlaştığı yol kesimlerinin, caddelerin, kavşakların ve benzeri karayolu parçalarının öncelikle tespit edilerek buradaki varsa yol kusuru, yol çevresi olumsuzluklarının bu kesime has yol kullanıcısı davranışlarının bilgilendirme ve denetimlerle ortadan kaldırılarak can kayıplarının önlenmesidir.

Amaç

A.3. Şehiriçi ve Şehirdışı Karayolu Ağındaki Kaza Kara Noktalarının Bilimsel Yöntemlerle Tespitinin Yapılması ve İyileştirilmelerinin Sağlanarak Can Kayıplarının Önlenmesi

Hedef-1

H.3.1. Şehiriçi ve şehirdışı karayolu ağındaki kaza kara noktalarının tespitinin yapılarak altyapı düzenlemelerinin yapılması

Hedef-2

H.3.2. Trafik kaza verilerinin POLNET’te ve JTBS’de harita üzerinde gösterimi, filtrelenmesi, analizi ve raporlanması

Hedef-3

H.3.3. İstatistiksel sonuç odaklı ceza ve denetim analizlerinin yapılmasına imkân veren dijital altyapının trafik birimlerinin kullanımına sunulması

Hedefler ve Performans Göstergelerinden Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar Tablosu

1.Çevre ve Şehircilik Bakanlığı

•Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü

2.İçişleri Bakanlığı

•Emniyet Genel Müdürlüğü

•Jandarma Genel Komutanlığı

3.Sağlık Bakanlığı

•Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

4.Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı

•Haberleşme Genel Müdürlüğü

•Karayolları Genel Müdürlüğü

5.Belediyeler

6.Türkiye Belediyeler Birliği

Performans

Göstergeleri

Sorumlu ve İşbirliği

Yapılacak Kuruluşlar

Hedefe Etkisi (%)

Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020)

2021

2022

2023

PG 3.1.1:

KGM yol ağında iyileştirilecek kaza kara nokta ve kaza potansiyeli yüksek yol kesimi sayısı

SORUMLU KURULUŞ(LAR):

Karayolları Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı

%40

65

135

210

285

PG 3.1.2:

Belediyelerin sorumluluğunda bulunan yollarda yer alan kaza kara noktalarının tespiti amacıyla; gerekli analiz ve değerlendirme çalışmalarının tamamlanma oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü,

Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı

%30

-

%50

%100

%100

PG 3.1.3:

Belediyelerin sorumluluğunda bulunan yollarda kaza kara noktalarının iyileştirilmesine yönelik; yapılan altyapı çalışmalarının tamamlanma oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü,

Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı

%30

-

-

%50

%100

PG 3.2.1:

EGM ve JGK trafik personelinin kaza yerinde kaza tespit tutanaklarını POLNET ve JTBS sistemine giriş yapabilmesine imkân veren altyapı çalışmalarının tamamlanma oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü,

Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Haberleşme Genel Müdürlüğü

%25

%30

%50

%100

-

PG 3.2.2:

Kaza, denetim ve ceza verilerinin ayrıntılı ve doğru analiz edilebilmesi için gerekli altyapı çalışmalarının tamamlanma oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü,

Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Haberleşme Genel Müdürlüğü

%25

%30

%50

%100

-

 

Performans

Göstergeleri

Sorumlu ve İşbirliği

Yapılacak Kuruluşlar

Hedefe Etkisi (%)

Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020)

2021

2022

2023

PG 3.2.3:

Yoğunluk (yol kullanıcısı, araç, ulaşım, kaza vb.) analizi yapılarak oluşturulan dijital trafik güvenliği haritası sayısı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Haberleşme Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler

%25

-

30

30

21

PG 3.2.4:

Kaza kara noktalarının ve trafik yoğunluğu oluşan yol kesimlerinin iyileştirilmesi amacıyla; yoğunluk analizleri sonucunda elde edilen verilerin şehiriçi ve şehirdışı yolların yapım, bakım ve onarımından sorumlu olan kurum ve kuruluşlarla karşılıklı olarak paylaşıldığı il sayısı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü,

Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Haberleşme Genel Müdürlüğü,

Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler

%25

-

30

30

21

PG 3.3.1:

EGM ve JGK trafik personelinin denetim yerlerinin POLNET ve JTBS sistemine giriş yapılabilmesine imkân veren gerekli altyapı çalışmalarının tamamlanma oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü,

Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler,

Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

%30

-

%50

%100

-

PG 3.3.2:

Tespit edilen kaza kara noktalarında meydana gelen kazaların nedenlerinin analiz edilerek denetimlere yansıtıldığı il sayısı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü,

Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler,

Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

%50

-

30

30

21

Performans

Göstergeleri

Sorumlu ve İşbirliği

Yapılacak Kuruluşlar

Hedefe Etkisi (%)

Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020)

2021

2022

2023

PG 3.3.3:

Analiz birimlerinde görevlendirilen personele verilen yıllık analiz eğitimi sayısı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

%20

-

2

4

4

 

Riskler

•Sorumlu kurumlarda yaşanacak kaynak yetersizlikleri

•Verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve analiz edilmesinde sorunlar yaşanması

•Eğitimli personel yetersizliği

Stratejiler

•Mevzuat değişikliği sonucunda gerekli sistemsel yazılımın yapılması

•Denetim ve cezalara ilişkin bilgiler ile sonuçlarının ilgili kurum ve kuruluşlarla paylaşılarak daha etkili önlemlerin alınmasının sağlanması

•EGM ve JGK trafik personeli tarafından tutulan kaza bilgilerinin en kısa sürede POLNET ve JTBS sistemine işlenmesi

•Kaza, denetim ve ceza verilerinin ayrıntılı ve doğru analiz edilebilmesi için merkezlerde ve illerde analiz birimlerinin oluşturulması

•Gerekli yazılımın yapılmasından sonra tablet bilgisayarların etkin ve verimli kullanılması için gerekli çalışmanın yapılması

Tespitler

•Gelişen ve değişen teknolojinin imkânlarından yeterince faydalanılamaması

•Karayolu trafik güvenliğine ilişkin bilgilerin farklı kurumlarda bulunması

İhtiyaçlar

•EGM Bilgi Teknolojileri ve Haberleşme Daire Başkanlığı ve JGK MEBS Başkanlığı ile koordineli bir şekilde hali hazırda kullanılan sistemin günümüz ihtiyaçları doğrultusunda geliştirilerek filtreleme, analiz ve raporlama ekranlarının oluşturulması

•Farklı kurumlar uhdesinde bulunan trafik güvenliğine yarar bilgilerin tek bir havuzda toplanarak optimum kullanılabilir hale getirilmesi

•İllerdeki yetkili personele gerekli eğitimin verilmesi

•Kurumlar arası veri paylaşımının ve işbirliğinin artırılması

 

 
 

STRATEJİ BELGESİ

  • Önsöz
  • Yönetici Özeti
  • 1. Durum Değerlendirmesi
  • 2. Trafik Güvenliği Misyonumuz
  • 3. Trafik Güvenliği Vizyonumuz
  • 4. Kılavuz İlkerlerimiz
  • 5. Temel Değerlerimiz
  • 6. Metod ve Yöntem
  • 7. Alınacak Tedbirler ve Yapılacak Çalışmalar
    • Öncelikli Alanlar / Hız
    • Öncelikli Alanlar / İncinebilir Yol Kullanıcıları
    • Öncelikli Alanlar / Kaza Kara Noktaları
    • Müdahale Alanları / Yönetim
    • Müdahale Alanları / Altyapı
    • Müdahale Alanları / Araçlar
    • Müdahale Alanları / Eğitim
    • Müdahale Alanları / Denetim
    • Müdahale Alanları/Kaza Sonrası
  • 8. Trafik Güvenliğinin Geleceği
  • 9. Ölçme ve Değerlendirme
  • 10. İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri
  • 11. Kaynakça

EYLEM PLANI

  • 1. Öncelikli Alanlar
    • Aşırı Hız
    • İncinebilir Yol Kullanıcıları
    • Kaza Kara Noktalarının İyileştirilmesi
  • 2. Müdahale Gerçekleştirilecek Alanlar
    • Trafik Güvenliği Yönetimi
    • Altyapı: Yol ve Yol Çevresi
    • Araçlar
    • Yol Kullanıcılara Yönelik Eğitimler
    • Trafik Denetimleri
    • Kaza Sonrası Müdahale, Bakım ve Rehabilitasyon

KURUMSAL

  • Eşgüdüm Kurulu
  • İzleme ve Yürütme Kurulu
  • Paydaş Kurumlar
  • İhtisas Grupları
    • 1- Öncelikli Alanlar
    • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi
    • 3- Altyapı
    • 4- Araçlar
    • 5- Eğitim
    • 6- Denetim
    • 7- Kaza Sonrası Müdahale
  • Mevzuat
    • Cumhurbaşkanlığı Genelgesi
    • Bakanlık Talimatı
    • Usul ve Esaslar
  • Kurumsal Yapılar Şeması
  • Sıkça Sorulan Sorular

GÜNCEL

  • Gelişmeler ve İlerlemeler
  • Haberler
  • Duyurular

YAYINLAR

  • İhtisas Gruplarının Çalışmaları
    • 1- Öncelikli Alanlar Çalışmaları
    • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi Çalışmaları
    • 3- Altyapı Çalışmaları
    • 4- Araçlar Çalışmaları
    • 5- Eğitim Çalışmaları
    • 6- Denetim Çalışmaları
    • 7- Kaza Sonrası Müdahale Çalışmaları
  • Birleşmiş Milletler
    • Deklarasyonlar
    • DSÖ
    • UNRSTF
    • GRSF
    • UNCTAD
  • Avrupa Birliği
    • Avrupa Komisyonu
    • ERSO
    • ETSC
  • Diğer Ülkeler
  • Diğer Uluslararası Kuruluşlar
  • Paydaş Kurum Yayınları
  • Kitap, Makale, Araştırma
  • Afiş - Broşür
  • Kamu Spotları

İLETİŞİM

  • STRATEJİ BELGESİ
    • Önsöz
    • Yönetici Özeti
    • 1. Durum Değerlendirmesi
    • 2. Trafik Güvenliği Misyonumuz
    • 3. Trafik Güvenliği Vizyonumuz
    • 4. Kılavuz İlkerlerimiz
    • 5. Temel Değerlerimiz
    • 6. Metod ve Yöntem
    • 7. Alınacak Tedbirler ve Yapılacak Çalışmalar
      • Öncelikli Alanlar / Hız
      • Öncelikli Alanlar / İncinebilir Yol Kullanıcıları
      • Öncelikli Alanlar / Kaza Kara Noktaları
      • Müdahale Alanları / Yönetim
      • Müdahale Alanları / Altyapı
      • Müdahale Alanları / Araçlar
      • Müdahale Alanları / Eğitim
      • Müdahale Alanları / Denetim
      • Müdahale Alanları/Kaza Sonrası
    • 8. Trafik Güvenliğinin Geleceği
    • 9. Ölçme ve Değerlendirme
    • 10. İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri
    • 11. Kaynakça
  • EYLEM PLANI
    • 1. Öncelikli Alanlar
      • Aşırı Hız
      • İncinebilir Yol Kullanıcıları
      • Kaza Kara Noktalarının İyileştirilmesi
    • 2. Müdahale Gerçekleştirilecek Alanlar
      • Trafik Güvenliği Yönetimi
      • Altyapı: Yol ve Yol Çevresi
      • Araçlar
      • Yol Kullanıcılara Yönelik Eğitimler
      • Trafik Denetimleri
      • Kaza Sonrası Müdahale, Bakım ve Rehabilitasyon
  • KURUMSAL
    • Eşgüdüm Kurulu
    • İzleme ve Yürütme Kurulu
    • Paydaş Kurumlar
    • İhtisas Grupları
      • 1- Öncelikli Alanlar
      • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi
      • 3- Altyapı
      • 4- Araçlar
      • 5- Eğitim
      • 6- Denetim
      • 7- Kaza Sonrası Müdahale
    • Mevzuat
      • Cumhurbaşkanlığı Genelgesi
      • Bakanlık Talimatı
      • Usul ve Esaslar
    • Kurumsal Yapılar Şeması
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • GÜNCEL
    • Gelişmeler ve İlerlemeler
    • Haberler
    • Duyurular
  • YAYINLAR
    • İhtisas Gruplarının Çalışmaları
      • 1- Öncelikli Alanlar Çalışmaları
      • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi Çalışmaları
      • 3- Altyapı Çalışmaları
      • 4- Araçlar Çalışmaları
      • 5- Eğitim Çalışmaları
      • 6- Denetim Çalışmaları
      • 7- Kaza Sonrası Müdahale Çalışmaları
    • Birleşmiş Milletler
      • Deklarasyonlar
      • DSÖ
      • UNRSTF
      • GRSF
      • UNCTAD
    • Avrupa Birliği
      • Avrupa Komisyonu
      • ERSO
      • ETSC
    • Diğer Ülkeler
    • Diğer Uluslararası Kuruluşlar
    • Paydaş Kurum Yayınları
    • Kitap, Makale, Araştırma
    • Afiş - Broşür
    • Kamu Spotları
  • İLETİŞİM

Sosyal Medyada Takip Edin

  @TrafikEgm
2021 Güvenli Trafik