T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Dünyada trafik kazalarının yoğunlukla meydana geldiği yol kesimlerinin ifade edilmesi amacıyla kullanılan “Kaza Kara Noktası” kavramı; “genel olarak belli bir kaza türünde yoğunlaşma görülen yol kesimlerini tanımlamak” için kullanılmaktadır. Diğer bir deyişle, “kazaların meydana geldiği her nokta değil, belli kaza türünün yoğunlaştığı yol kesimi ve noktalara,” kaza kara noktası denilmektedir.
Trafik güvenliğinin sağlanması ve kaza sayılarının düşürülmesi hedefli çalışmalarda, kaza kara noktalarının belirlenmesi ve iyileştirilmesi önem kazanmaktadır.
Trafik güvenliğine yönelik çalışmalarda can kayıplarının azaltılmasındaki ilk aşama, günümüze kadarki belirli bir zaman diliminde trafik kazası sonucu can kayıplarının ve genel olarak trafik kazalarının yoğunlaştığı yol kesimlerinin, caddelerin, kavşakların ve benzeri karayolu parçalarının öncelikle tespit edilerek buradaki varsa yol kusuru, yol çevresi olumsuzluklarının bu kesime has yol kullanıcısı davranışlarının bilgilendirme ve denetimlerle ortadan kaldırılarak can kayıplarının önlenmesidir.
Amaç |
A.3. Şehiriçi ve Şehirdışı Karayolu Ağındaki Kaza Kara Noktalarının Bilimsel Yöntemlerle Tespitinin Yapılması ve İyileştirilmelerinin Sağlanarak Can Kayıplarının Önlenmesi |
Hedef-1 |
H.3.1. Şehiriçi ve şehirdışı karayolu ağındaki kaza kara noktalarının tespitinin yapılarak altyapı düzenlemelerinin yapılması |
Hedef-2 |
H.3.2. Trafik kaza verilerinin POLNET’te ve JTBS’de harita üzerinde gösterimi, filtrelenmesi, analizi ve raporlanması |
Hedef-3 |
H.3.3. İstatistiksel sonuç odaklı ceza ve denetim analizlerinin yapılmasına imkân veren dijital altyapının trafik birimlerinin kullanımına sunulması |
Hedefler ve Performans Göstergelerinden Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar Tablosu |
1.Çevre ve Şehircilik Bakanlığı •Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü 2.İçişleri Bakanlığı •Emniyet Genel Müdürlüğü •Jandarma Genel Komutanlığı 3.Sağlık Bakanlığı •Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü 4.Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı •Haberleşme Genel Müdürlüğü •Karayolları Genel Müdürlüğü 5.Belediyeler 6.Türkiye Belediyeler Birliği |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 3.1.1: KGM yol ağında iyileştirilecek kaza kara nokta ve kaza potansiyeli yüksek yol kesimi sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı |
%40 |
65 |
135 |
210 |
285 |
PG 3.1.2: Belediyelerin sorumluluğunda bulunan yollarda yer alan kaza kara noktalarının tespiti amacıyla; gerekli analiz ve değerlendirme çalışmalarının tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı |
%30 |
- |
%50 |
%100 |
%100 |
PG 3.1.3: Belediyelerin sorumluluğunda bulunan yollarda kaza kara noktalarının iyileştirilmesine yönelik; yapılan altyapı çalışmalarının tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı |
%30 |
- |
- |
%50 |
%100 |
PG 3.2.1: EGM ve JGK trafik personelinin kaza yerinde kaza tespit tutanaklarını POLNET ve JTBS sistemine giriş yapabilmesine imkân veren altyapı çalışmalarının tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Haberleşme Genel Müdürlüğü |
%25 |
%30 |
%50 |
%100 |
- |
PG 3.2.2: Kaza, denetim ve ceza verilerinin ayrıntılı ve doğru analiz edilebilmesi için gerekli altyapı çalışmalarının tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Haberleşme Genel Müdürlüğü |
%25 |
%30 |
%50 |
%100 |
- |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 3.2.3: Yoğunluk (yol kullanıcısı, araç, ulaşım, kaza vb.) analizi yapılarak oluşturulan dijital trafik güvenliği haritası sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Haberleşme Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler |
%25 |
- |
30 |
30 |
21 |
PG 3.2.4: Kaza kara noktalarının ve trafik yoğunluğu oluşan yol kesimlerinin iyileştirilmesi amacıyla; yoğunluk analizleri sonucunda elde edilen verilerin şehiriçi ve şehirdışı yolların yapım, bakım ve onarımından sorumlu olan kurum ve kuruluşlarla karşılıklı olarak paylaşıldığı il sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Haberleşme Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler |
%25 |
- |
30 |
30 |
21 |
PG 3.3.1: EGM ve JGK trafik personelinin denetim yerlerinin POLNET ve JTBS sistemine giriş yapılabilmesine imkân veren gerekli altyapı çalışmalarının tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü |
%30 |
- |
%50 |
%100 |
- |
PG 3.3.2: Tespit edilen kaza kara noktalarında meydana gelen kazaların nedenlerinin analiz edilerek denetimlere yansıtıldığı il sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü |
%50 |
- |
30 |
30 |
21 |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 3.3.3: Analiz birimlerinde görevlendirilen personele verilen yıllık analiz eğitimi sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü |
%20 |
- |
2 |
4 |
4 |
Riskler |
•Sorumlu kurumlarda yaşanacak kaynak yetersizlikleri •Verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve analiz edilmesinde sorunlar yaşanması •Eğitimli personel yetersizliği |
Stratejiler |
•Mevzuat değişikliği sonucunda gerekli sistemsel yazılımın yapılması •Denetim ve cezalara ilişkin bilgiler ile sonuçlarının ilgili kurum ve kuruluşlarla paylaşılarak daha etkili önlemlerin alınmasının sağlanması •EGM ve JGK trafik personeli tarafından tutulan kaza bilgilerinin en kısa sürede POLNET ve JTBS sistemine işlenmesi •Kaza, denetim ve ceza verilerinin ayrıntılı ve doğru analiz edilebilmesi için merkezlerde ve illerde analiz birimlerinin oluşturulması •Gerekli yazılımın yapılmasından sonra tablet bilgisayarların etkin ve verimli kullanılması için gerekli çalışmanın yapılması |
Tespitler |
•Gelişen ve değişen teknolojinin imkânlarından yeterince faydalanılamaması •Karayolu trafik güvenliğine ilişkin bilgilerin farklı kurumlarda bulunması |
İhtiyaçlar |
•EGM Bilgi Teknolojileri ve Haberleşme Daire Başkanlığı ve JGK MEBS Başkanlığı ile koordineli bir şekilde hali hazırda kullanılan sistemin günümüz ihtiyaçları doğrultusunda geliştirilerek filtreleme, analiz ve raporlama ekranlarının oluşturulması •Farklı kurumlar uhdesinde bulunan trafik güvenliğine yarar bilgilerin tek bir havuzda toplanarak optimum kullanılabilir hale getirilmesi •İllerdeki yetkili personele gerekli eğitimin verilmesi •Kurumlar arası veri paylaşımının ve işbirliğinin artırılması |
Sosyal Medyada Takip Edin