T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Etkili bir trafik güvenliği yönetimi; trafik güvenliğinin çok paydaşlı ve çok sektörlü bir yapı göstermesi nedeniyle, güçlü bir sistem yönetimini zorunlu kılmaktadır.
Karayolu güvenliği sistemi, mahalli ve ulusal seviyede birçok birimin müşterek çabasını gerektirmektedir. Tüm paydaş kurumların birinci önceliği; “karar alma mekanizmalarında etkin olarak görev almaları ve kendilerine verilen görevlerin trafik güvenliği amaçlarına uygun olarak yerine getirilmesindeki ortak paydası olan Güvenli Sistem Yaklaşımını tüm görevlere yansıtmaları” olmalıdır.
Trafik Güvenliği politikalarının ve stratejilerinin uygulanması için harekete geçmek, etkili bir trafik güvenliği yönetimini zorunlu kılmaktadır. Yöneticiler; sağlık, ulaşım, finans, eğitim ve kolluk birimlerinden oluşan kapsamlı bir grup çalışmasını ve işbirliğini sağlamak zorundadır.
Trafik Güvenliği Yönetimi; güçlü bir sevk ve idare temelinin geliştirilmesi, finans ve insan kaynaklarının tahsisi ve yol güvenliği stratejilerinin etkili koordinasyonu için harekete geçilmesini ve paydaşların seferber olmasını sağlamalıdır.
Amaç |
A.4. Trafik Güvenliği Yönetiminin Güvenli Sistem Yaklaşımına Uygun ve Çok Boyutlu Olarak Tüm Unsurlarıyla Birlikte Güçlendirilmesi |
Hedef-1 |
H.4.1. Denetime ilişkin görevler başta olmak üzere, tüm paydaş kurumların işbirliği ve koordinasyon içinde trafik güvenliğine ilişkin görevleri yerine getirebilmelerini temin etmek üzere İçişleri Bakanlığı bünyesinde “Trafik Güvenliği Genel Müdürlüğü”nün kurulması |
Hedef-2 |
H.4.2. 2021-2030 Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi ile paydaş kurumlara verilen görevlerin izlenmesi ve değerlendirilmesi amacıyla 2012/16 Sayılı Başbakanlık Genelgesi ile oluşturulan “Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi Eşgüdüm Kurulu”nun görevlerini tam olarak yerine getirebilmesi için etkinliğinin artırılması |
Hedef-3 |
H.4.3. Tüm paydaşları kapsayacak şekilde “Trafik Güvenliği Bilgi Sistemi”nin (Veri Havuzu) kurulması |
Hedef-4 |
H.4.4. EGM ve JGK trafik birimlerinin imkân ve kabiliyetlerinin artırılması, bu birimlerin kullanımında bulunan araç, gereç, malzeme, ekipman ve diğer lojistik destek vasıtalarının görev gerekleri çerçevesinde güncellenmesi |
Hedef-5 |
H.4.5. EGM ve JGK trafik birimleri personel sisteminin görev ihtiyaçlarına göre güncellenmesi |
Hedef-6 |
H.4.6. EGM ve JGK trafik birimlerinde görev yapan personelin görevle ilgili temel ve uzmanlık eğitimlerinin güncellenerek, görevle ilgili bilgi, beceri ve yeteneklerinin geliştirilmesi |
Hedef-7 |
H.4.7. EGM ve JGK trafik birimleri harici birimlerde görev yapan personelin trafik güvenliğine yönelik katkılarının artırılması |
Hedef-8 |
H.4.8. EGM ve JGK trafik birimleri tarafından yerine getirilen tüm trafik görevlerinin “Trafik Denetimlerinde ve Trafik Kazalarında Alınacak Önlemlere İlişkin Yönerge”ye tam uyumunun sağlanması |
Hedef-9 |
H.4.9. Trafik kazalarına müdahale eden paydaş kurum görevlilerinin gerekli eğitimleri almaları sağlanarak trafik kazalarına hatalı müdahale etmelerinin ve karıştıkları trafik kazalarının önlenmesi |
Hedef-10 |
H.4.10. TS ISO 39001 Yol Trafik Güvenliği Yönetim Sistemi Standardına uyumun teşvik edilerek artırılması |
Hedef-11 |
H.4.11. Sigortacılık ve sağlık sektörü ile işbirliği yapılarak, sürücülerin trafik kurallarına uyumunun ve trafik denetleme birimlerinin denetim kapasitelerinin artırılması |
Hedef-12 |
H.4.12. Trafik denetiminde görevli olan personelin merkezden ve mahallinden görevlendirilen denetim görevlilerince denetime tabi tutularak “Denetleyenlerin Denetiminin” sağlanması |
Hedef-13 |
H.4.13. Mevsimsel faktörlerin trafik güvenliğine olumsuz etkilerinin denetim yoluyla en aza indirilmesi |
Hedef-14 |
H.4.14. Trafik güvenliğinin sağlanması amacıyla trafik kurallarına uyma konusunda kamu vicdanını rahatsız edecek farklı uygulamalardan kaçınılması |
Hedef-15 |
H.4.15. Karayolu Trafik Güvenliği Müzesinin faaliyete geçirilmesi |
Hedefler ve Performans Göstergelerinden Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar Tablosu |
1. Adalet Bakanlığı • Adli Tıp Kurumu Başkanlığı 2. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı • Aile ve Toplum Hizmetleri Genel Müdürlüğü • Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı 3. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı • Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü • Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü • Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü 4. Hazine ve Maliye Bakanlığı • Gelir İdaresi Başkanlığı • Kamu Mali Yönetim ve Dönüşüm Genel Müdürlüğü • Muhasebat Genel Müdürlüğü • Türkiye İstatistik Kurumu Başkanlığı 5. İçişleri Bakanlığı • Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı • Emniyet Genel Müdürlüğü • İller İdaresi Genel Müdürlüğü • Jandarma Genel Komutanlığı • Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü • Strateji Geliştirme Başkanlığı 6. Kültür ve Turizm Bakanlığı • Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü 7. Milli Eğitim Bakanlığı • Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü • Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü 8. Sağlık Bakanlığı • Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü • Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu 9. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı • TÜBİTAK • Türk Standardları Enstitüsü 10. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı • Haberleşme Genel Müdürlüğü • Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü • Karayolları Genel Müdürlüğü • Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü 11. Belediyeler 12. Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi 13. Türkiye Noterler Birliği 14. Türkiye Sigorta Birliği 15. TÜVTÜRK 16. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 4.1.1: Denetime ilişkin görevler başta olmak üzere, tüm paydaş kurumların işbirliği ve koordinasyon içinde trafik güvenliğine ilişkin görevleri yerine getirebilmelerini temin etmek üzere İçişleri Bakanlığı bünyesinde “Trafik Güvenliği Genel Müdürlüğü”nün kurulmasına ilişkin tüm çalışmaların tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Strateji Geliştirme Başkanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): İller İdaresi Genel Müdürlüğü, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı |
%100 |
- |
%50 |
%100 |
- |
PG 4.2.1: Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi Eşgüdüm Kurulu yıllık toplantı sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Jandarma Genel Komutanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü |
%50 |
- |
2 |
2 |
2 |
PG 4.2.2: Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi Eşgüdüm Kurulunun almış olduğu kararlar doğrultusunda ayrıntılı hususların görüşülmesi amacıyla oluşturulacak olan “Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi İzleme Alt Çalışma Grubu”nun yapmış olduğu yıllık toplantı sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı |
%50 |
- |
4 |
4 |
4 |
PG 4.3.1: Trafik Güvenliği Bilgi Sistemi’nin (Veri Havuzu) oluşturulması amacıyla gerekli fiziki, iletişim ve bilişim altyapısı hazırlıklarının tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Strateji Geliştirme Başkanlığı, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, Haberleşme Genel Müdürlüğü, Türkiye İstatistik Kurumu Başkanlığı, Türkiye Sigorta Birliği, Belediyeler, TÜVTÜRK |
%20 |
- |
%50 |
%100 |
- |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 4.3.2: Trafik Güvenliği Bilgi Sistemi’nin oluşturulması amacıyla paydaş kurumlarla hazırlanan gerekli bilgi paylaşım protokollerinin tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Strateji Geliştirme Başkanlığı, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, Haberleşme Genel Müdürlüğü, Türkiye İstatistik Kurumu Başkanlığı, Türkiye Sigorta Birliği, Belediyeler, Türkiye Noterler Birliği, Belediyeler, TÜVTÜRK |
%30 |
- |
%100 |
- |
- |
PG 4.3.3: Trafik Güvenliği Bilgi Sistemi kullanıcı eğitimini alan personelin oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, Türkiye İstatistik Kurumu Başkanlığı, Türkiye Sigorta Birliği, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, Türkiye Noterler Birliği, Belediyeler, TÜVTÜRK |
%30 |
- |
%20 |
%60 |
%100 |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 4.3.4: Trafik Güvenliği Bilgi Sistemini iki yönlü (bilgi alış/veriş) olarak kullanan paydaş kurumların oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Türkiye İstatistik Kurumu Başkanlığı, Türkiye Sigorta Birliği, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü, Türkiye Noterler Birliği, Haberleşme Genel Müdürlüğü, Belediyeler, TÜVTÜRK |
%20 |
- |
- |
- |
%100 |
PG 4.4.1: Trafikle ilgili görevlerin daha etkin yürütülmesi amacıyla; her türlü iklim ve hava şartlarına uygun standart yapı projelerinin hazırlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Belediyeler |
%5 |
- |
%50 |
%100 |
- |
PG 4.4.2: Trafikle ilgili görevlerin daha etkin yürütülebilmesi amacıyla; hâlihazırda kullanımına devam edilen hizmet binalarında ihtiyaç görülenlerle ilgili yapılan tadilat ve geliştirme çalışmalarının tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Belediyeler |
%10 |
- |
- |
%50 |
%100 |
PG 4.4.3: Trafikle ilgili görevlerin daha etkin yürütülebilmesi amacıyla; halihazırda kullanımına devam edilmesi uygun görülmeyen hizmet binaları yerine yeni hizmet binalarının yapılmasına ilişkin çalışmaların tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Belediyeler |
%10 |
- |
- |
- |
%25 |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 4.4.4: Trafik kolluğu tarafından kullanılan araçların trafik güvenliği bakımından her türlü göreve uygun hale getirilmesi için yapılan araştırma ve fizibilite çalışmalarının tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Türk Standardları Enstitüsü, TÜBİTAK |
%5 |
- |
%50 |
%100 |
%100 |
PG 4.4.5: Trafik kolluğunun her türlü iklim ve mevsim koşullarında, gece ve gündüz görevini tam ve eksiksiz olarak yerine getirebilmesi için; personelin kıyafet ve teçhizatının geliştirilmesi amacıyla yapılan çalışma sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü, TÜBİTAK |
%5 |
- |
2 |
2 |
2 |
PG 4.4.6: Trafik kolluğunun her türlü iklim ve mevsim koşullarında, gece ve gündüz görevini tam ve eksiksiz olarak yerine getirebilmesi için; kullanımında bulunan her türlü teknik ve teknolojik donanım, alet, araç, gereç, malzeme ve denetlemeye yardımcı ekipmanın geliştirilmesi amacıyla yapılan çalışma sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü, TÜBİTAK |
%5 |
- |
1 |
2 |
2 |
PG 4.4.7: Trafik Güvenliği Yıllık Değerlendirme Raporunun yayınlanması |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Strateji Geliştirme Başkanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Belediyeler, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü |
%5 |
- |
%100 |
%100 |
%100 |
PG 4.4.8: Kaza inceleme ve analizi alanında uzman “Kaza Analizi ve Kaza Canlandırma” birimlerinin oluşturulmasına yönelik çalışmaların tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Adli Tıp Kurumu Başkanlığı |
%5 |
- |
%50 |
%100 |
- |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 4.4.9: Kaza inceleme ve analizi alanında uzman “Kaza Analizi ve Kaza Canlandırma” birimlerinin büyükşehirlerden başlamak üzere oluşturulacağı il sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Belediyeler, TÜBİTAK |
%10 |
- |
- |
10 |
20 |
PG 4.4.10: Trafik güvenliği ile ilgili uluslararası kuruluşların ve iyi ülke uygulamalarının, çalışmaların, sözleşme, anlaşma ve tavsiye kararlarının takip edilmesine yönelik yapılan çalışma sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Türk Standardları Enstitüsü |
%5 |
- |
4 |
4 |
4 |
PG 4.4.11: Trafik güvenliği ile ilgili uluslararası kuruluşlar, iyi ülke uygulamaları ve akademik araştırmalar çerçevesinde yayınlanan; araştırma, inceleme, raporlardan tercüme edilen eser sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Türk Standardları Enstitüsü |
%10 |
- |
3 |
3 |
3 |
PG 4.4.12: Trafik güvenliği haricindeki diğer sosyal sorumluluk projelerinin takip edilmesi suretiyle; trafik güvenliği farkındalığı konusunda müşterek çalışmalar yapılması amacıyla yürütülen eşgüdüm çalışması sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, Aile ve Toplum Hizmetleri Genel Müdürlüğü, |
%20 |
- |
2 |
2 |
2 |
PG 4.4.13: Trafik idari para cezası karar tutanaklarının “elektronik tebliğine” yönelik çalışmaların tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü, Gelir İdaresi Başkanlığı, Muhasebat Genel Müdürlüğü, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü |
%5 |
%20 |
%30 |
%60 |
%100 |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 4.5.1: Trafik kolluğu birimlerinde çalışan personel sayısının, toplam personelin %10’u seviyesinde tutulması için yapılan planlama çalışması sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİRĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):- |
%10 |
- |
2 |
2 |
2 |
PG 4.5.2: EGM trafik birimlerinde görevli rütbeli personelin tüm trafik personeline oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): - |
%10 |
- |
%5 |
%7 |
%10 |
PG 4.5.3: EGM trafik birimlerinde görevli kadın personelin tüm trafik personeline oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): - |
%10 |
%5 |
%8 |
%9 |
%10 |
PG 4.5.4: JGK trafik birimlerinde görevli kadın personelin JGK’da görevli tüm kadın personele oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): - |
%10 |
- |
%5 |
%7 |
%10 |
PG 4.5.5: EGM trafik birimlerinde görevli branşsız personelin toplam trafik personeline oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): - |
%10 |
%8 |
%5 |
%3 |
%0 |
PG 4.5.6: EGM trafik birimlerinde görevli 7. Meslek derecesi dahil (Başkomiser ve altı rütbedeki) personelin tüm iller arası tayin ve atama planlamalarının birim bazlı olarak Trafik Başkanlığı tarafından yapılmasına yönelik gerekli çalışmaların tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): - |
%20 |
- |
%50 |
%100 |
- |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 4.5.7: Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Karar eki I Sayılı Cetvelde gerekli ilavenin yapılarak, trafik birimlerinde çalışan personelden; ilgili kursu görmek suretiyle radar, takograf, alkolmetre, uyuşturucu test kiti gibi dijital ve elektronik cihazlarla teknik, teknolojik görevleri yerine getirenler ile trafiği düzenleme, denetleme ve kazalara müdahale gibi görevleri yerine getirenlere 350 puan, trafik birimlerinde görevli diğer personele ise 250 puan ek iş güçlüğü zammı ödenebilmesi için gerekli mevzuat değişikliğinin tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Kamu Mali Yönetim ve Dönüşüm Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı |
%30 |
- |
%50 |
%100 |
- |
PG 4.6.1: Eskişehir Trafik Polis Eğitim Merkezi ve Bursa Jandarma Trafik Okul Komutanlığında; uygulamalı eğitim alanlarının oluşturulmasına yönelik çalışmaların tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):- |
%10 |
- |
%50 |
%100 |
- |
PG 4.6.2: Eskişehir Trafik Polis Eğitim Merkezi ve Bursa Jandarma Trafik Okulu Komutanlığında trafik denetimlerinde etkinliğin artırılması amacıyla; Dijital-smart takograf, ADR, radar, alkol, uyuşturucu test kiti kullanımı, şerit daraltma, güvenli araç durdurma, kaza yeri inceleme, güvenli araç sürüş teknikleri vb. eğitimlerin uygulamalı olarak verilebilmesi amacıyla gerekli altyapının kurulmasına ilişkin çalışmaların tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):- |
%10 |
- |
%25 |
%50 |
%100 |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 4.6.3: EGM ve JGK trafik birimlerinde görevli olan ve ekip otosu sürücülüğü yapan personelden güvenli sürüş eğitimi alanların oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): - |
%10 |
4.700 |
%25 |
%50 |
%100 |
PG 4.6.4: EGM ve JGK trafik birimlerinde görevli olan ve motosiklet sürücülüğü yapan personelden güvenli motosiklet sürücülüğü eğitimi alanların oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): - |
%10 |
- |
%10 |
%20 |
%30 |
PG 4.6.5: Yüksek kalite ve hizmet anlayışı içerisinde faaliyet gösterecek trafik personelinin yetiştirilmesini sağlamak amacıyla; alanında uzmanlık eğitimlerine tabi tutulan personelin bir önceki yıla göre artış oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): - |
%10 |
- |
%20 |
%20 |
%20 |
PG 4.6.6: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından Tehlikeli Madde Yol Kenarı Denetimi Eğitici Eğitimi verilen trafik kolluğu eğitici eğitimi sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Ulaştırma Hizmetleri Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı |
%10 |
- |
10 |
10 |
10 |
PG 4.6.7: Trafik görevlilerinin halkla ilişkiler ve iletişim becerilerinin geliştirilebilmesi amacıyla; EGM / JGK bünyesinde düzenlenen etkili iletişim becerilerinin geliştirilmesi eğitimlerine katılan personelin tüm personele göre oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü |
%10 |
- |
%25 |
%25 |
%25 |
PG 4.6.8: Trafik personelinin eğitimlerinin geliştirilmesi amacıyla eğitim metodolojisi ve müfredatı incelenen ülke sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): - |
%10 |
- |
3 |
3 |
3 |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 4.6.9: Trafik güvenliği konusunda incelemeye alınarak rapor haline getirilen uluslararası çalışmalar ve uygulamaların sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı |
%20 |
- |
3 |
3 |
3 |
PG 4.7.1: Trafik birimleri haricindeki diğer birimlerde görev yapan kolluk personelinden; “Genel zabıtanın trafik kuralı ihlali tespit tutanağı düzenleme eğitimlerine” ve “Temel trafik kuralları uyum eğitimine” ülke genelinde katılan personelin tüm personele oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): - |
%100 |
- |
%5 |
%5 |
%5 |
PG 4.8.1: Trafik Denetimlerinde ve “Trafik Kazalarında Alınacak Önlemlere İlişkin Yönerge”nin etkin şekilde uygulanmasını sağlamak amacıyla; denetim türlerinin detaylı uygulamasını gösteren kılavuz ve kitapçıkların hazırlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): - |
%30 |
- |
%25 |
%50 |
%100 |
PG 4.8.2: Trafik denetimlerinde ve trafik kazalarında alınacak önlemlere ilişkin yönerge kapsamında; eğitim verilen personelin tüm personel içerisindeki oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): - |
%3025 |
- |
%30 |
%70 |
%100 |
PG 4.8.3: Denetimlerin Yönergeye uygun olarak yapılıp yapılmadığını gözlemlemek amacıyla; trafik görevlilerinin denetlenmesine yönelik yapılan denetim faaliyetlerine ilişkin hazırlanan yıllık rapor sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):- |
%40 |
- |
4 |
4 |
4 |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 4.9.1: Tüm il ve ilçelerde görev yapan itfaiye personeline verilecek olan “Trafik Kazasına Müdahale ve Kurtarma Eğitimi” ne ilişkin sorumlu birim tarafından hazırlanması gerekli eğitim müfredatı ve eğitim planının tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Belediyeler |
%5 |
- |
%100 |
- |
- |
PG 4.9.2: Tüm il ve ilçelerde görev yapan itfaiye personeline verilecek “Trafik Kazasına Müdahale ve Kurtarma Eğitimi”ne ilişkin sorumlu birim tarafından yeterli sayıda eğiticinin yetiştirilme oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Belediyeler |
%5 |
- |
%100 |
- |
- |
PG 4.9.3: Eğiticiler tarafından verilen “Trafik Kazasına Müdahale ve Kurtarma Eğitimi”nin tüm il ve ilçelerde görev yapan itfaiye personeline verilme oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Belediyeler |
%5 |
- |
- |
%50 |
%100 |
PG 4.9.4: Tüm il ve ilçelerde görev yapan itfaiye personelinin “Trafik Kazasına Müdahale ve Kurtarma” konusunda gerekli olan araç, gereç, malzeme ve ekipmanlarının bulunup bulunmadığının sorumlu birim koordinesinde tespit edilerek ihtiyaç analizlerinin tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Belediyeler |
%10 |
- |
%100 |
%100 |
%100 |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 4.9.5: Tüm il ve ilçelerde görev yapan itfaiye personelinin “Trafik Kazasına Müdahale ve Kurtarma” konusunda gerekli olan araç, gereç, malzeme ve ekipmanların sorumlu birim koordinesinde temin edilerek faaliyete geçirilme oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Belediyeler |
%10 |
- |
%100 |
%100 |
%100 |
PG 4.9.6: AFAD personelinden “Trafik Kazasına Müdahale ve Kurtarma Eğitimi”ni alanların oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği |
%5 |
- |
%30 |
%70 |
%100 |
PG 4.9.7: Sağlık Bakanlığına bağlı kuruluşların acil birimlerinde çalışan tüm sağlık personelini kapsayacak şekilde müdahale eğitimlerinin verilmesi amacıyla trafik kazası mağdurlarına müdahale protokolü oluşturulması çalışmalarının tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): - |
%5 |
- |
%100 |
- |
- |
PG 4.9.8: Sağlık kuruluşlarının acil birimlerinde çalışan tüm sağlık personeline yönelik olarak trafik kazası mağdurlarına müdahale eğitim müfredatının hazırlanması ve tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): - |
%10 |
- |
%100 |
- |
- |
PG 4.9.9: Sağlık kuruluşlarının acil birimlerinde çalışan tüm sağlık personeline yönelik olarak trafik kazası mağdurlarına müdahale eğitimini alanların tamamına oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): - |
%10 |
- |
%30 |
%70 |
%100 |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 4.9.10: Ambulans, itfaiye ve AFAD birimlerinde görevli araç sürücülerine yönelik olarak güvenli sürüş teknikleri eğitimi müfredatının hazırlanması oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Belediyeler |
%10 |
- |
%100 |
- |
- |
PG 4.9.11: Ambulans, itfaiye ve AFAD birimlerinde görevli araç sürücülerinden güvenli sürüş teknikleri eğitimi verilenlerin personelin tamamına oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Türkiye Belediyeler Birliği İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Belediyeler |
%10 |
- |
%20 |
%40 |
%60 |
PG 4.9.12: Trafik kolluğu denetim/kaza ekiplerinde görevli olan personele yönelik olarak; “Trafik Kazası Mağdurlarına İlk Müdahale Eğitimi” müfredatının hazırlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü |
%5 |
- |
%100 |
- |
- |
PG 4.9.13: “Trafik Kazası Mağdurlarına İlk Müdahale Eğitimi” verilmesi amacıyla; kolluk birimlerinin trafik denetim ekiplerinde görevli olup eğitime tabi tutulan personelin tüm trafik birimlerinde görevli personele oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü |
%10 |
- |
%30 |
%70 |
%100 |
PG 4.10.1: Karayolu ağını kullanan kuruluşların (karayolu seyahat firmaları, kargo/ kurye/taşımacılık şirketleri, yakıt taşıma ve dağıtım şirketleri, servisler, satış pazarlama şirketleri, personeli karayolunda seyahat eden kuruluşlar) TS ISO 39001 Yol Trafik Güvenliği Yönetim Sistemi Standardına uyumlarının teşvik edilerek artırılmasına yönelik yapılan çalışmaların tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü, Türk Standardları Enstitüsü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı |
%100 |
- |
%25 |
%50 |
%100 |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 4.11.1: Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası poliçelerinde sık kaza yapan sürücülerin poliçe fiyatlarının artırılması ve trafik kazasına karışmayan sürücülerin poliçe primlerinin azaltılması suretiyle hasarsızlığa teşvik modelinin oluşturulması amacıyla sürücü ceza puanının hangi kural ihlali nedeniyle verildiği bilgisinin TSB’ ye aktarımına ilişkin çalışmaların tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Türkiye Sigorta Birliği, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi |
%20 |
- |
%50 |
%100 |
- |
PG 4.11.2: Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Poliçelerinde sık kaza yapan sürücülerin poliçe fiyatlarının artırılması ve sürücülerin poliçe primlerinin azaltılması ve hasarsızlığa teşvik modelinin oluşturulması amacıyla; 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nda işleten yanında sürücünün de poliçede belirtilmesine imkân verilmesi yönünde mevzuat değişikliğine ilişkin çalışmaların tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Türkiye Sigorta Birliği, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi |
%20 |
- |
%50 |
%100 |
- |
PG 4.11.3: TSB tarafından sürücü ceza puanlarının fiyatlandırmaya etki etmesini sağlamak üzere yapılan çalışmaların tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Türkiye Sigorta Birliği, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı |
%30 |
- |
%50 |
%100 |
- |
PG 4.11.4: Maddi hasarlı kaza tespit tutanaklarının İçişleri Bakanlığı ile paylaşılmasına ilişkin çalışmaların tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Türkiye Sigorta Birliği, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı |
%20 |
- |
%50 |
%100 |
- |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 4.11.5: MEDULA sisteminde yer alan ilaçlardan sürüş güvenliğine olumsuz etkisi olanların trafik kontrollerinde tespit edilebilmesi amacıyla gerekli bilgi paylaşım altyapısının tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu |
%10 |
- |
%30 |
%50 |
%100 |
PG 4.12.1: Merkezden “Denetleyenlerin Denetimi” amacıyla yapılan denetim sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):- |
%50 |
- |
4 |
4 |
4 |
PG 4.12.2: İllerden “Denetleyenlerin Denetimi” amacıyla yapılan denetim sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): - |
%50 |
- |
12 |
12 |
12 |
PG 4.13.1: Mevsimsel faktörlerin trafik güvenliğine olan olumsuz etkilerini en alt düzeye indirmek için her yıl Nisan ayında “Yaz mevsiminde alınacak trafik tedbirleri”, Kasım ayında ise “Kış Mevsiminde alınacak trafik tedbirleri” konusunda Bakanlık talimatının hazırlanması için ilgili kurum ve kuruluşlara gönderilme sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): İller İdaresi Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü, Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü |
%100 |
2 |
2 |
2 |
2 |
PG 4.14.1: Trafik kurallarına uyma konusunda yasadan kaynaklı muafiyetlerin (geçiş üstünlüğü hakkı gibi) trafik güvenliğini tehlikeye düşürmeyecek şekilde kullanılması için yapılan çalışma sayısı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): - |
%100 |
- |
%50 |
%100 |
- |
Performans Göstergeleri |
Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar |
Hedefe Etkisi (%) |
Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PG 4.15.1: “Karayolu Trafik Güvenliği Müzesinin” kurulmasına yönelik altyapı hazırlıklarının tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü, İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Belediyeler, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Afet ve Acil Durum Yöntemi Başkanlığı, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Türkiye Sigorta Birliği, TÜVTÜRK, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, Türkiye Noterler Birliği, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü |
%50 |
- |
%100 |
- |
- |
PG 4.15.2: “Karayolu Trafik Güvenliği Müzesinin” faaliyete geçirilmesine ilişkin çalışmaların tamamlanma oranı |
SORUMLU KURULUŞ(LAR): Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR): Belediyeler, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü, Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı Başkanlığı, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Türkiye Sigorta Birliği, TÜVTÜRK, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, Türkiye Noterler Birliği |
%50 |
- |
- |
%50 |
%100 |
Riskler |
•Kurumlar arası işbirliği ve koordinasyon eksikliği •Kurumsal önceliklerin değişmesi •Mevzuattan kaynaklanan yaşanması muhtemel aksaklıklar •İnsan kaynakları yönetiminde yaşanması muhtemel aksaklıklar •Kurumlar arasında yapılacak teknik çalışmalarda aksaklıkların yaşanması •Verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve analiz edilmesinde sorunların yaşanması |
Stratejiler |
•Denetim sırasındaki risklerin en aza indirilmesi •Trafik alanındaki branşlaşmanın en üst seviyeye çıkarılması •Trafik kolluğu eğitim birimlerinde verilen eğitimler yoluyla mesleki profesyonelleşmenin sağlanması •Eskişehir Trafik Polis Eğitim Merkezi Müdürlüğünde ve Bursa Jandarma Trafik Okulunda kadrolu eğitici sayısının artırılması •Verilecek eğitimler ile yanlış müdahale sonucu oluşabilecek can kayıplarının önüne geçilmesi •Kurumlar arası işbirliği, bilimsel araştırma ve veriye dayalı, tüm birimleri kapsayan, ölçülebilir denetimlerin uygulamaya konulması •Eğitim programlarının uygulamaya/pratiğe yönelik olarak dizayn edilmesi •Eğitim programlarının ve eğiticilerin devamlı olarak gelişiminin sağlanması •Teorik ve uygulamalı ders oranlarının belirlenerek, ders müfredatlarının, eğitim materyallerinin hazırlanması •Eskişehir TPEM Müdürlüğüne ve Bursa Jandarma Trafik Okuluna bağlı olarak yapılması planlanan sürüş pistinin tamamlanarak, belirlenecek bir plan dâhilinde eğitimlere başlanması •Trafik kolluğunun iletişim ve halkla ilişkiler becerilerinin geliştirilmesi •Kurumsal sorumlulukların geliştirilmesi •Gerekli mevzuat çalışmalarının yapılması •İlgili kurumlarla karşılıklı olarak teknik çalışmaların yapılması •Trafik güvenliği konusunda sorun odaklı ve tutarlı uzun ve kısa vadeli stratejik planların hazırlanması, güncellenmesi, izlenmesi, sonuç ve etkilerinin değerlendirilmesi •Akademik ve teknik ihtisas gerektiren konularda üniversite ve kamu kurumlarından faydalanılması •Eğitim programlarının trafik personelinin ihtiyaçlarına göre oluşturulması için ihtiyaç analiz çalışmaları yapılması ve eğitim içeriklerinin belirlenmesi •Yüksek kalite ve hizmet anlayışı içerisinde faaliyet gösterecek uzman trafik personelinin yetiştirilmesini sağlamak amacıyla uzmanlık eğitimlerinin verilmesi •Kurumlar arası ortak tanımların geliştirilmesi |
Tespitler |
•Trafik kolluğu personelinin trafik denetimi esnasında araç trafiğinden kaynaklanan can güvenliği ve sağlık riskleri ile karşı karşıya bulunması •Her denetim türünün birbirinden bağımsız özelliklerinin bulunması •Trafik güvenliği temalı çalışmaların bütüncül olarak sunulamaması •Meslek içerisinde eğitim verilmesinin yüksek maliyetli olması •Mevcut mevzuatın değişen ve gelişen şartlara bağlı olarak sürekli değiştiği, bu sebepten ders kitap ve müfredatının sürekli güncellenmesi gerektiği •Kitapların her trafik personelinin meslek hayatı boyunca faydalanacağı şekilde düzenlenmeyip kullanımına sunulmaması •Kazaya müdahale eden tüm birimlerin personeline standart eğitim verilmemesi •Kazaya müdahale eden tüm birimlerin araçlarının ve personelinin trafik kazalarından korunması gerektiği •Toplumun her kesimiyle doğrudan iletişim içerisinde görev yapan trafik polislerinin görevlerini daha bilinçli olarak yerine getirmesinin önem arz etmesi |
Tespitler |
•Toplumda bir trafik kültürü oluşturulmasına katkı sağlanması •Eğitimlerin nitelikli personel tarafından verilmesinin etkinlik ve verimlilik için önem arz etmesi •Kurumların veri alışverişinde teknolojik imkânlardan faydalanması •Sürücü ve araç sayısında her geçen gün yaşanan artışlar •Sosyal Sorumluluk Projelerinin geniş kitleleri kapsaması ve etkili bir kitle iletişim aracı olması •Sosyal medyanın toplumun büyük bir kısmı tarafından kullanılması •Trafik güvenliği konusunda AR-GE faaliyetlerinde yaşanılan problemler |
İhtiyaçlar |
•Gerekli mevzuat düzenlemelerinin yapılması •Kurumlar arası işbirliğinin sağlanması •Kurumsal hedeflerin politika belgesi, stratejik plan ve eylem planları çerçevesinde önceliklendirilmesi •Mevcut eğitici kadrosuna formasyon ve geliştirme eğitimleri verilmesi •Eğitimlerde kullanılacak araç gereç ve bilgi işlem malzemelerinin günün ihtiyaçlarına göre belirlenip desteklenmesi •Devlet kurumu harici diğer paydaşların karayolu güvenliği iyileştirme çalışmalarına dahil edilmesi (STK, iş dünyası, sanayi) |
Sosyal Medyada Takip Edin