• Paydaş Kurumlar
  • TR
    • Türkçe
    • English
GÜVENLİ TRAFİK
GÜVENLİ TRAFİK
  • STRATEJİ BELGESİ

    Strateji Belgesi

    Bu Kısımda Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi'nin Detayları Bulunmaktadır.

    • Önsöz
    • Yönetici Özeti
    • 1. Durum Değerlendirmesi
    • 2. Trafik Güvenliği Misyonumuz
    • 3. Trafik Güvenliği Vizyonumuz
    • 4. Kılavuz İlkerlerimiz
    • 5. Temel Değerlerimiz
    • 6. Metod ve Yöntem
    • 7. Alınacak Tedbirler ve Yapılacak Çalışmalar
      • Öncelikli Alanlar / Hız
      • Öncelikli Alanlar / İncinebilir Yol Kullanıcıları
      • Öncelikli Alanlar / Kaza Kara Noktaları
      • Müdahale Alanları / Yönetim
      • Müdahale Alanları / Altyapı
      • Müdahale Alanları / Araçlar
      • Müdahale Alanları / Eğitim
      • Müdahale Alanları / Denetim
      • Müdahale Alanları/Kaza Sonrası
    • 8. Trafik Güvenliğinin Geleceği
    • 9. Ölçme ve Değerlendirme
    • 10. İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri
    • 11. Kaynakça
  • EYLEM PLANI

    Eylem Planı

    Bu Kısımda Karayolu Trafik Güvenliği Eylem Planının Detayları Bulunmaktadır.

    • 1. Öncelikli Alanlar
      • Aşırı Hız
      • İncinebilir Yol Kullanıcıları
      • Kaza Kara Noktalarının İyileştirilmesi
    • 2. Müdahale Gerçekleştirilecek Alanlar
      • Trafik Güvenliği Yönetimi
      • Altyapı: Yol ve Yol Çevresi
      • Araçlar
      • Yol Kullanıcılara Yönelik Eğitimler
      • Trafik Denetimleri
      • Kaza Sonrası Müdahale, Bakım ve Rehabilitasyon
  • KURUMSAL

    Kurumsal

    Kurumsal Doküman ve Bilgilerimize ek olarak Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi Kurul ve Gruplarına bu başlık altında ulaşabilirsiniz.

    • Eşgüdüm Kurulu
    • İzleme ve Yürütme Kurulu
    • Paydaş Kurumlar
    • İhtisas Grupları
      • 1- Öncelikli Alanlar
      • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi
      • 3- Altyapı
      • 4- Araçlar
      • 5- Eğitim
      • 6- Denetim
      • 7- Kaza Sonrası Müdahale
    • Mevzuat
      • Cumhurbaşkanlığı Genelgesi
      • Bakanlık Talimatı
      • Usul ve Esaslar
    • Kurumsal Yapılar Şeması
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • GÜNCEL

    Güncel

    Strateji Belgesi ve Eylem Planı ile ilgili gelişmeler ve kaydedilen ilerlemeler.

    • Gelişmeler ve İlerlemeler
    • Haberler
    • Duyurular
  • YAYINLAR

    Yayınlar

    Güvenli Trafikle ilgili tüm Video, Oyun, Kitap, Makale ve Araştırmalara bu başlık altından ulaşabilirsiniz.

    • İhtisas Gruplarının Çalışmaları
      • 1- Öncelikli Alanlar Çalışmaları
      • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi Çalışmaları
      • 3- Altyapı Çalışmaları
      • 4- Araçlar Çalışmaları
      • 5- Eğitim Çalışmaları
      • 6- Denetim Çalışmaları
      • 7- Kaza Sonrası Müdahale Çalışmaları
    • Birleşmiş Milletler
      • Deklarasyonlar
      • DSÖ
      • UNRSTF
      • GRSF
      • UNCTAD
    • Avrupa Birliği
      • Avrupa Komisyonu
      • ERSO
      • ETSC
    • Diğer Ülkeler
    • Diğer Uluslararası Kuruluşlar
    • Paydaş Kurum Yayınları
    • Kitap, Makale, Araştırma
    • Afiş - Broşür
    • Kamu Spotları
  • İLETİŞİM
Ara
  • STRATEJİ BELGESİ
    • Önsöz
    • Yönetici Özeti
    • 1. Durum Değerlendirmesi
    • 2. Trafik Güvenliği Misyonumuz
    • 3. Trafik Güvenliği Vizyonumuz
    • 4. Kılavuz İlkerlerimiz
    • 5. Temel Değerlerimiz
    • 6. Metod ve Yöntem
    • 7. Alınacak Tedbirler ve Yapılacak Çalışmalar
      • Öncelikli Alanlar / Hız
      • Öncelikli Alanlar / İncinebilir Yol Kullanıcıları
      • Öncelikli Alanlar / Kaza Kara Noktaları
      • Müdahale Alanları / Yönetim
      • Müdahale Alanları / Altyapı
      • Müdahale Alanları / Araçlar
      • Müdahale Alanları / Eğitim
      • Müdahale Alanları / Denetim
      • Müdahale Alanları/Kaza Sonrası
    • 8. Trafik Güvenliğinin Geleceği
    • 9. Ölçme ve Değerlendirme
    • 10. İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri
    • 11. Kaynakça
  • EYLEM PLANI
    • 1. Öncelikli Alanlar
      • Aşırı Hız
      • İncinebilir Yol Kullanıcıları
      • Kaza Kara Noktalarının İyileştirilmesi
    • 2. Müdahale Gerçekleştirilecek Alanlar
      • Trafik Güvenliği Yönetimi
      • Altyapı: Yol ve Yol Çevresi
      • Araçlar
      • Yol Kullanıcılara Yönelik Eğitimler
      • Trafik Denetimleri
      • Kaza Sonrası Müdahale, Bakım ve Rehabilitasyon
  • KURUMSAL
    • Eşgüdüm Kurulu
    • İzleme ve Yürütme Kurulu
    • Paydaş Kurumlar
    • İhtisas Grupları
      • 1- Öncelikli Alanlar
      • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi
      • 3- Altyapı
      • 4- Araçlar
      • 5- Eğitim
      • 6- Denetim
      • 7- Kaza Sonrası Müdahale
    • Mevzuat
      • Cumhurbaşkanlığı Genelgesi
      • Bakanlık Talimatı
      • Usul ve Esaslar
    • Kurumsal Yapılar Şeması
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • GÜNCEL
    • Gelişmeler ve İlerlemeler
    • Haberler
    • Duyurular
  • YAYINLAR
    • İhtisas Gruplarının Çalışmaları
      • 1- Öncelikli Alanlar Çalışmaları
      • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi Çalışmaları
      • 3- Altyapı Çalışmaları
      • 4- Araçlar Çalışmaları
      • 5- Eğitim Çalışmaları
      • 6- Denetim Çalışmaları
      • 7- Kaza Sonrası Müdahale Çalışmaları
    • Birleşmiş Milletler
      • Deklarasyonlar
      • DSÖ
      • UNRSTF
      • GRSF
      • UNCTAD
    • Avrupa Birliği
      • Avrupa Komisyonu
      • ERSO
      • ETSC
    • Diğer Ülkeler
    • Diğer Uluslararası Kuruluşlar
    • Paydaş Kurum Yayınları
    • Kitap, Makale, Araştırma
    • Afiş - Broşür
    • Kamu Spotları
  • İLETİŞİM

2021-2030 Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi Eşgüdüm Kurulu İzleme ve Yürütme Kurulu Toplantısı

#CanlıYayın📡 |📍Ankara | 2021-2030 Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi Eşgüdüm Kurulu İzleme ve Yürütme Kurulu Toplantısı https://t.co/i7ewky32MR

— Süleyman Soylu (@suleymansoylu) June 24, 2021
24.06.2021 tarihinde Bakanımız Sn. Soylu, 2021-2030 Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi Eşgüdüm Kurulu İzleme ve Yürütme Kurulu ile Trafik Güvenliği İhtisas Grupları Toplantısı'na katıldı.
 
Sn. Soylu, Türkiye'de trafik kazası ve sonrası ölümlerin 2015 yılında 7 bin 530 iken bunun 2020'de 4 bin 866'ya gerilediğini belirtti.
 
Bu sayılara bakıldığında 2 bin 664 kişinin hayatta kaldığının görüldüğünü ifade eden Sn. Soylu, Türkiye'de nüfusun, sürücü ve araç sayısının artmasına rağmen trafik kazaları ve ölümlerin azaldığını dile getirdi.
 
Birleşmiş Milletler (BM) Genel Kurulu "2011-2020 arasında trafik kazalarındaki can kaybını yüzde 50 azaltma" hedefi koyduğundan bugüne, dünya nüfusunun yüzde 12 arttığını dile getiren Sn. Soylu, bu süreçte Türkiye'nin nüfusunun da yüzde 11,9 arttığını, buna ülkedeki 5 milyonu bulan yabancıların dahil olmadığını söyledi.
 
Sn. Soylu, Türkiye'de sürücü belgesi sayısının yüzde 36,4, motorlu taşıt sayısının ise yüzde 49,6 arttığını, Suriye kaynaklı göçün yaşandığını aktararak, "15 Temmuz sonrasında terör, uyuşturucu ve diğer bölgesel sorunlarla verdiğimiz mücadele ve karşı karşıya kaldığımız yüksek güvenlik maliyetleri de göz önünde bulundurulduğu zaman, trafik kazaları konusunda elde ettiğimiz başarı daha anlamlı ve daha önemli bir hale gelmektedir." diye konuştu.
 
Türkiye'nin tüm bu şartlar altında, BM'nin can kayıplarında yüzde 50 azalış hedefini tutturabilen iki ülkeden biri olduğuna vurgu yapan Sn. Soylu, bu başarının öneminin altını çizdi.
 

Yeni Otoyollara Sistem Kuruluyor


Sürücüleri ortalama hız alışkanlığına sevk etmenin ölüm, yaralanma ve sakat kalma oranlarını düşürebileceğini ifade eden Sn. Soylu, trafik polislerinin ve jandarma trafik görevlilerinin sadece ceza yazıcı olmadığını, aynı zamanda eğitici ve öğretici bir pozisyon da üstlenmeleri gerektiğini kaydetti.
 
Trafik kazalarının önlenmesi konusunda yaptıkları çalışmaları anlatan Bakanımız Sn. Soylu, maket trafik araçlarının, bulundukları yerlerde kaza oranlarını yüzde 30 oranında azalttığına dikkati çekti.
 
Sn. Soylu, ortalama hız tespit sisteminin kurulu olduğu otoyollarda 2020'de toplam kazada yüzde 25, can kayıplarında yüzde 33 azalma sağlandığını dile getirerek, halen yeni otoyollara sistemin kurulumunun sürdüğünü söyledi.
 
Yeni strateji belgesiyle denetim mantığının da değiştiğini, plakaya yazılan cezayı azaltıp, yüz yüze denetimi artırma yoluna gittiklerini aktaran Sn. Soylu, son yılların trafikteki en önemli adımlarından birisinin de yaya öncelikli trafik olduğunu vurguladı.
 

Hız Limitleri Esnetilebilir


Acil çağrı merkezlerinin tek çatı altında toplanması konusunda uzun zamandır çalışma yapıldığını hatırlatan Sn. Soylu, "Bu proje nihayete ermiş durumdadır. Haziran sonu itibarıyla, bir tek ilimiz kalıyor, zannediyorum o da temmuzun ilk haftasına yetişir, tüm Türkiye'de tek çağrıya geçmiş olacağız." dedi.
 
Bu konuda, çok önemli, ödül alan yerli ve milli bir yazılım yaptıklarını belirten Sn. Soylu, bunun da trafik kazalarını engellemeye, kaza sonrası müdahaleye ciddi bir etkisinin olacağını söyledi.
 
Sn. Soylu, yol ve araç kalitesinin artması nedeniyle hız limitlerinin esnetilebileceğini düşündüğünü belirterek, şunları kaydetti:
 
"Trafik kazalarının en önemli nedeni sürat ama eski Türkiye değil. Yol standardımız, kalitemiz konusunda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımız da Karayollarımız da çok yetkin. Bizim sürat yönetimimiz 120, ona bir yüzde 10'luk tolerans var, 132 kilometre... Otomobiller için 20 kilometreye kadar artırma yetkimiz var. Bu konuda hem yollara hem de standartlara göre Karayolları ile trafik bir çalışma yapıyorlar. Bir miktar artırma konusunda, yeni kara yollarından başlamak suretiyle bir adım atılması üzerine bir çalışma gerçekleştirilmektedir. Elbette ortalama hız da kendi açısından önemli bir anlayış oluşturmaktadır."
 
Bakanımız Sn. Soylu, yeni bir sistem daha geliştirdiklerini, plaka tanıma sistemine yerli ve milli bir yazılım daha eklediklerini, bununla hız koridorunun takibini yaptıklarını dile getirdi.
 

STRATEJİ BELGESİ

  • Önsöz
  • Yönetici Özeti
  • 1. Durum Değerlendirmesi
  • 2. Trafik Güvenliği Misyonumuz
  • 3. Trafik Güvenliği Vizyonumuz
  • 4. Kılavuz İlkerlerimiz
  • 5. Temel Değerlerimiz
  • 6. Metod ve Yöntem
  • 7. Alınacak Tedbirler ve Yapılacak Çalışmalar
    • Öncelikli Alanlar / Hız
    • Öncelikli Alanlar / İncinebilir Yol Kullanıcıları
    • Öncelikli Alanlar / Kaza Kara Noktaları
    • Müdahale Alanları / Yönetim
    • Müdahale Alanları / Altyapı
    • Müdahale Alanları / Araçlar
    • Müdahale Alanları / Eğitim
    • Müdahale Alanları / Denetim
    • Müdahale Alanları/Kaza Sonrası
  • 8. Trafik Güvenliğinin Geleceği
  • 9. Ölçme ve Değerlendirme
  • 10. İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri
  • 11. Kaynakça

EYLEM PLANI

  • 1. Öncelikli Alanlar
    • Aşırı Hız
    • İncinebilir Yol Kullanıcıları
    • Kaza Kara Noktalarının İyileştirilmesi
  • 2. Müdahale Gerçekleştirilecek Alanlar
    • Trafik Güvenliği Yönetimi
    • Altyapı: Yol ve Yol Çevresi
    • Araçlar
    • Yol Kullanıcılara Yönelik Eğitimler
    • Trafik Denetimleri
    • Kaza Sonrası Müdahale, Bakım ve Rehabilitasyon

KURUMSAL

  • Eşgüdüm Kurulu
  • İzleme ve Yürütme Kurulu
  • Paydaş Kurumlar
  • İhtisas Grupları
    • 1- Öncelikli Alanlar
    • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi
    • 3- Altyapı
    • 4- Araçlar
    • 5- Eğitim
    • 6- Denetim
    • 7- Kaza Sonrası Müdahale
  • Mevzuat
    • Cumhurbaşkanlığı Genelgesi
    • Bakanlık Talimatı
    • Usul ve Esaslar
  • Kurumsal Yapılar Şeması
  • Sıkça Sorulan Sorular

GÜNCEL

  • Gelişmeler ve İlerlemeler
  • Haberler
  • Duyurular

YAYINLAR

  • İhtisas Gruplarının Çalışmaları
    • 1- Öncelikli Alanlar Çalışmaları
    • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi Çalışmaları
    • 3- Altyapı Çalışmaları
    • 4- Araçlar Çalışmaları
    • 5- Eğitim Çalışmaları
    • 6- Denetim Çalışmaları
    • 7- Kaza Sonrası Müdahale Çalışmaları
  • Birleşmiş Milletler
    • Deklarasyonlar
    • DSÖ
    • UNRSTF
    • GRSF
    • UNCTAD
  • Avrupa Birliği
    • Avrupa Komisyonu
    • ERSO
    • ETSC
  • Diğer Ülkeler
  • Diğer Uluslararası Kuruluşlar
  • Paydaş Kurum Yayınları
  • Kitap, Makale, Araştırma
  • Afiş - Broşür
  • Kamu Spotları

İLETİŞİM

  • STRATEJİ BELGESİ
    • Önsöz
    • Yönetici Özeti
    • 1. Durum Değerlendirmesi
    • 2. Trafik Güvenliği Misyonumuz
    • 3. Trafik Güvenliği Vizyonumuz
    • 4. Kılavuz İlkerlerimiz
    • 5. Temel Değerlerimiz
    • 6. Metod ve Yöntem
    • 7. Alınacak Tedbirler ve Yapılacak Çalışmalar
      • Öncelikli Alanlar / Hız
      • Öncelikli Alanlar / İncinebilir Yol Kullanıcıları
      • Öncelikli Alanlar / Kaza Kara Noktaları
      • Müdahale Alanları / Yönetim
      • Müdahale Alanları / Altyapı
      • Müdahale Alanları / Araçlar
      • Müdahale Alanları / Eğitim
      • Müdahale Alanları / Denetim
      • Müdahale Alanları/Kaza Sonrası
    • 8. Trafik Güvenliğinin Geleceği
    • 9. Ölçme ve Değerlendirme
    • 10. İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri
    • 11. Kaynakça
  • EYLEM PLANI
    • 1. Öncelikli Alanlar
      • Aşırı Hız
      • İncinebilir Yol Kullanıcıları
      • Kaza Kara Noktalarının İyileştirilmesi
    • 2. Müdahale Gerçekleştirilecek Alanlar
      • Trafik Güvenliği Yönetimi
      • Altyapı: Yol ve Yol Çevresi
      • Araçlar
      • Yol Kullanıcılara Yönelik Eğitimler
      • Trafik Denetimleri
      • Kaza Sonrası Müdahale, Bakım ve Rehabilitasyon
  • KURUMSAL
    • Eşgüdüm Kurulu
    • İzleme ve Yürütme Kurulu
    • Paydaş Kurumlar
    • İhtisas Grupları
      • 1- Öncelikli Alanlar
      • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi
      • 3- Altyapı
      • 4- Araçlar
      • 5- Eğitim
      • 6- Denetim
      • 7- Kaza Sonrası Müdahale
    • Mevzuat
      • Cumhurbaşkanlığı Genelgesi
      • Bakanlık Talimatı
      • Usul ve Esaslar
    • Kurumsal Yapılar Şeması
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • GÜNCEL
    • Gelişmeler ve İlerlemeler
    • Haberler
    • Duyurular
  • YAYINLAR
    • İhtisas Gruplarının Çalışmaları
      • 1- Öncelikli Alanlar Çalışmaları
      • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi Çalışmaları
      • 3- Altyapı Çalışmaları
      • 4- Araçlar Çalışmaları
      • 5- Eğitim Çalışmaları
      • 6- Denetim Çalışmaları
      • 7- Kaza Sonrası Müdahale Çalışmaları
    • Birleşmiş Milletler
      • Deklarasyonlar
      • DSÖ
      • UNRSTF
      • GRSF
      • UNCTAD
    • Avrupa Birliği
      • Avrupa Komisyonu
      • ERSO
      • ETSC
    • Diğer Ülkeler
    • Diğer Uluslararası Kuruluşlar
    • Paydaş Kurum Yayınları
    • Kitap, Makale, Araştırma
    • Afiş - Broşür
    • Kamu Spotları
  • İLETİŞİM

Sosyal Medyada Takip Edin

  @TrafikEgm
2021 Güvenli Trafik